• بررسی ارتباط ورزش با علائم یائسگی زنان یائسه

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/07/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/07/20
    • تعداد بازدید: 423
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: یائسگی با علائم آزار دهنده فراوان ناشی از کمبود استروژن همراه است. این علائم سلامتی و کیفیت زندگی زنان را در این دوران تحت تاثیر قرار می دهد. این مطالعه با هدف بررسی ارتباط ورزش با علائم یائسگی زنان یائسه در شهستان تویسرکاندر سال 1395 انجام شده است.

    روش کار: تحقیق حاضر یک مطالعه توصیفی می باشد. نمونه ها شامل 90 زن یائسه بودند که با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس از میان مراجعین به مراکز بهداشتی درمانی شهرستان درمانی شهرستان تویسرکان انتخاب شدند. ابزارهای مورد استفاده پرسشنامه شدت علائم یائسگی گرین، هم چنین فرم 19 سوالی اطلاعات دموگرافیک بود. داده های جمع اوری شده با استفاده از نرم افزار spss و آزمون های کولموگروف اسمیرنوف و آنالیز واریانس تجزیه و تحلیل شدند.

    یافته ها: امتیاز کلی نمره شدت علائم یائسگی 11.43± 28.02 بود که از نظر فعالیت بدنی تفاوت معناداری را نشان داد (0.001(p<. به عبارتی زنان با فعالیت بدنی منظم و نامنظم شدت علائم کم تری نسبت به افراد بدون فعالیت بدنی داشتند.

    نتیجه گیری: با توجه به نتایج این تحقیق به نظر می رسد در بهبود علائم یائسگی زنان یائسه موثر باشد و پیشنهاد می شود از آن در کنار سایر روش های دیگر در پیشگیری و درمان این گونه علائم استفاده گردد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها