• بررسی ارتباط بین سبک مدیریت مدیران با عملکرد شغلی داوران لیگ برتر با نقش میانجی گری اخلاق حرفه ای

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/07/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/07/20
    • تعداد بازدید: 482
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: این پژوهش با هدف بررسی ارتباط بین سبک مدیریت مدیران با عملکرد شغلی داوران لیگ برتر فوتبال با نقش میانجی گری اخلاق حرفه ای صورت پذیرفت.

     روش کار: پژوهش حاضر از نظر استراتژی همبستگی و از لحاظ هدف کاربردی است. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه داوران لیگ برتر فوتبال می باشد، که طبق آخرین اطلاعات فدراسیون فوتبال تعداد 217 نفر می باشد. از آن جا که تعداد جامعه آماری محدود می باشد، نمونه آماری برابر جامعه و به صورت کل شما در نظر گرفته شد. در این پژوهش از 3 پرسشنامه استفاده شد. پرسش نامه ها بر اساس مقیاس 5 ارزشی لیکرت تنظیم گردیده و برای تجزیه و تحلیل داده از آزمون ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیره با استفاده از نرم افزار spss نسخه 20 انجام می شود.

    یافته ها: نتایج پژوهش نشان داد بین سبک مدیران با عملکرد شغلی داوران لیگ برتر رابطه مستقیم و معناداری وجود داردو فرضیه پژوهش تائید می شود. بین اخلاق حرفه ای با عملکرد شغلی داوران لیگ برتر رابطه مستقیم و معناداری وجود دارد و فرضیه پژوهش تائید گردید.

    نتیجه گیری: از متغیرهای سبک مدیریت و اخلاق حرفه ای که در بهره وری تاثیر داشته است، به ترتیب متغیر سبک مدیریت و اخلاق حرفه ای بوده است. این دو بعد نقش اساسی در تقویت عملکرد شغلی داوران لیگ برتر داشته است. که حدود 64.5 درصد واریانس متغیر عملکرد شغلی داوران لیگ برتر مربوط به این دو متغیر (سبک مدیریت و اخلاق حرفه ای) بوده است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها