• تاثیر 12 هفته تمرینات پیلاتس بر سطوح سرمی اینترلوکین 18 و ترکیبات بدن زنان سالمند چاق

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/07/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/07/20
    • تعداد بازدید: 255
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: هدف از این پژوهش تاثیر 12 هفته تمرینات پیلاتس بر سطوح سرمی اینترلوکین 18 و ترکیبات بدن زنان سالمند چاق بود.

    روش کار: روش تحقیق حاضر از نوع نیمه تجربی و به لحاظ استفاده از نتایج کاربردی بود. پس از مشخص شدن وضعیت چاقی از بین زنان سالمند چاق (شاخص توده بدنی بالای 30)، با دامنه سنی 64 تا 65 ساله به طور تصادفی ساده انتخاب شدند و به طور تصادفی به دو گروه کنترل (15نفر) و تجربی (15 نفر) تقسیم شدند. بعد از گرفتن پیش آزمون از آزمودنی ها، گروه تجربی به مدت 12 هفته (5 جلسه در هر هفته، هر جلسه 60 دقیقه) به تمرینات پیلاتس پرداختند. جهت مقایسه درون گروهی از آزمون t همبسته و به منظور مقایسه بین گروهی از آزمون t مستقل در سطح معنی داری (0.05(p> استفاده شد کلیه محاسبات آماری با استفاده از نرم افزار spss نسخه 22 انجام شد و نتایج این تجزیه و تحلیل های آماری به طور کامل در نتایج تحقیق مورد بررسی قرار گرفت.

     یافته ها: بر اساس ن تایج مطالعه حاضر وزن، درصد چربی، bmi و اینترلوکین 18 متعاقب انجام 12 هفته تمرین پیلاتس در مقایسه درون گروهی به طور معنی داری کاهش یافتند. ولی در مقایسه بین گروهی متغیرهای وزن، درصد چربی و bmi کاهش غیرمعناداری داشتند. 18-il به طور معنی داری کاهش یافت و vo2max به طور معنی داری افزایش یافت.

    نتیجه گیری: نتایج تحقیق نشان داد که 12 هفته تمرینات پیلاتس باعث کاهش معنادار 18-il و ترکیبات بدن می شود و هم چنین باعث افزایش توان هوازی زنان سالمند چاق می شود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها