• نقش مهارت های مدیریتی در هدف گرایی و رعایت استانداردهای اخلاقی کارکنان (مطالعه کارشناسان تربیت بدنی ادارات آموزش و پرورش شاهرود)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/07/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/07/20
    • تعداد بازدید: 231
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: هدف از پژوهش حاضر، تعیین نقش مهارت های مدیریتی در هدف گرایی و رعایت استانداردهای اخلاقی کارشناسان تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهر شاهرود بود.

    روش کار: این پژوهش به لحاظ هدف کاربردی، به لحاظ گردآوری داده ها توصیفی و از نوع مطالعات همبستگی است. با توجه به محدود بودن تعداد معلمان تربیت بدنی شهرستان شاهرود (118=n)، نمونه برابر با جامعه آماری در نظر گرفته شد (n=n). ابزار گردآوری داده ها شامل پرسشنامه مهارت های مدیریتی وراپوتینان (2001) مشتمل بر 49 سوال و 4 مولفه؛ و پرسشنامه نیازهای اثربخشی گوک (1994) مشتمل بر 13 سوال در دو بعد هدف گرایی و رعایت استانداردهای اخلاقی بود. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه ها توسط 8 نفر از صاحب نظران مورد تایید قرار گرفت. میزان پایایی پرسشنامه ها نیز با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ برای مهارت های مدیریتی 0.93؛ برای هدف گرایی 0.88؛ و برای استانداردهای اخلاقی 0.81محاسبه شد. پس از توزیع پرسشنامه ها، تعداد 87 پرسشنامه قابل استفاده جمع آوری و تحلیل شد. برای تحلیل داده ها از آمار توصیفی و استنباطی (ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه) استفاده شد.

    یافته ها: نتایج نشان داد که مهارت تصمیم گیری به طور معناداری در تبیین هدف گرایی کارشناسان تربیت بدنی آموزش و پرورش نقش دارد. هم چنین مهارت های رهبری آن ها تاثیر معناداری بر رعایت استانداردهای اخلاقی دارد.

     نتیجه گیری: تجهیز مدیران با مهارت های مدیریتی به ویژه مهارت های تصمیم گیری و رهبری، می تواند در هدایت کارکنان تا حدی موثر باشد که ضمن رعایت اصول اخلاقی در محیط کار، دستیابی به اهداف سازمان را نیز محقق سازند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها