• بررسی رابطه بین کیفیت زندگی کاری با سلامت سازمانی معلمان تربیت بدنی شهر اصفهان

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/07/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/07/20
    • تعداد بازدید: 276
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه ی بین کیفیت زندگی کاری با سلامت سازمانی معلمان تربیت بدنی بود.

    روش کار: روش پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش کلیه ی معلمان شهر اصفهان که برای تعیین حجم نمونه از طریق جدول مورگان 220 نفر بر اساس نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. جهت جمع آوری داده ها از پرسش نامه کیفیت زندگی کاری والتون و پرسش نامه سلامت سازمانی هوی و فیلدمن استفاده شد. پایایی پرسش نامه نیز با استفاده از آلفای کرونباخ برای کیفیت زندگی کاری برابر 0.88 و سلامت سازمانی 0.86 بدست آمد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و آمار استنباطی استفاده شد.

    یافته ها: نتایج پژوهش نشان داد که ابعاد کیفیت کاری سلامت سازمانی را تبیین می کند. نتایج ضریب همبستگی پیرسون حاکی از این بود که ارتباط مثبت و معنی داری بین مولفه های کیفیت زندگی کاری با سلامت سازمانی وجود دارد. هم چنین نتایج رگرسیون گام به گام نشان داد که دو بعد فرصت رشد و یکپارچگی و انسجام واجد شرایط پیش بینی سلامت سازمانی هستند.

    نتیجه گیری: در نتیجه می توان با ارتقاء سطح کیفیت زندگی کاری کارکنان از طریق افزایش حقوق و مزایا به وجود آوردن محیط کاری ایمن و بهداشتی، ایجاد ارتباط و توجه به نیازهای معلمان، سلامت سازمانی آن ها را نیز افزایش داد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها