• اثر 6 هفته تمرینات بوردنکو بر روی برخی از عوامل آمادگی جسمانی و کیفیت زندگی در دانش آموزان کم توان ذهنی پسر 12 تا 18 سال

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/07/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/07/20
    • تعداد بازدید: 535
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: هدف از پژوهش حاضر، بررسی اثر 6 هفته تمرینات بوردنکو بر روی برخی از عوامل آمادگی و جسمانی و کیفیت زندگی در دانش آموزان کم توان ذهنی پسر 12 تا 18 سال در گرگان می باشد.

    روش کار: این مطالعه، از نوع کارآزمایی بالینی نیمه تجربی است. جامعه آماری تحقیق حاضر کلیه دانش آموزان کم توان ذهنی پسر 13 تا 19 سال شهر گرگاندر سال 1397بودند که 30 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار اندازه گیری در این پژوهش شامل 6 هفته تمرین به روش بوردنکو و پرسشنامه کیفیت زندگی سازمان بهداشت جهانی می باشد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی که شامل میانگین، انحراف استاندارد، و انحراف معیار و آمار استنباطی که شامل آزمون تی مستقل و تی وابسته استفاده شده است.

    یافته ها: یافته این پژوهش نشان داد که شش هفته تمرین به روش بوردنکو بر انعطاف پذیری دانش آموزان کم توان ذهنی اثر معناداری دارد. شش هفته تمرین به روش بوردنکو بر استقامت عضلانی دانش آموزان کم توان ذهنی اثرمعناداری ندارد. شش هفته تمرین به روش بوردنکو بر تعادل دانش آموزان کم توان ذهنی اثر معناداری دارد. شش هفته تمرین به روش بوردنکو بر سرعت دانش آموزان کم توان ذهنی اثر معناداری ندارد. شش هفته تمرین به روش بوردنکو بر کیفیت زندگی دانش آموزان کم توان ذهنی تفاوت معناداری وجود دارد.

    نتیجه گیری: با توجه به نتایج مثب این تحقیق در اثر تمرینات بودرنکو بر روی کودکان کم توان ذهنی، به اعتقاد اغلب متخصصان، برنامه های تربیت بدنی برای کودکان کم توان ذهنی باید ساختار منسجم داشته و با نیازها و مشکلات آن ها متناسب باشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها