• اثر آمیخته بازاریابی بر ارتقای جایگاه استراتژیک برند باشگاه ریف

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/07/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/07/20
    • تعداد بازدید: 417
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: هدف از انجام تحقیق حاضر اثر آمیخته بازاریابی بر ارتقای جایگاه استراتژیک برند باشگاه ریف بود. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه ورزشکاران، مربیان، هواداران و مدیران باشگاه ریف به تعداد 270 نفر بود. برای تعیین حجم نمونه از فرمول کوکران استفاده شد. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران معادل 110 نفر مشخص شد.

     روش کار: این تحقیق از نظر ماهیت کاربردی و به لحاظ هدف از نوع توصیفی می باشد که به روش پیمایشی انجام گردید. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل کلیه ورزشکاران، مربیان، هواداران و مدیران باشگاه ریف به تعداد 270 نفر می باشد. از روش نمونه گیری تصادفی در دسترس برای انتخاب نمونه ها استفاده شد. ابزار اندازه گیری این پژوهش پرسشنامه عناصر آمیخته بازاریابی مقیمی (1389) و پرسشنامه استاندارد جایگاه استراتژیک برند قوامی (1395) بود. به منظور تحلیل استنباطی داده های بدست آمده از روش آماری t تک متغیره، t مستقل، تحلیل واریانس یک طرفه (anova) استفاده شد.

    یافته ها: نتایج به دست آمده پایایی پرسشنامه ها را تایید نمود و مشخص شد که پرسشنامه ها از پایایی مناسبی برخوردار است. ضرایب آلفای کرونباخ به دست آمده برای پرسشنامه عناصر آمیخته بازاریابی 0.80 هم چنین ضریب آلفای کرونباخ برای پرسشنامه استاندارد جایگاه استراتژیک برند 0.84 گزارش گردید. پس از جمع آوری پرسشنامه ها، اطلاعات حاصله با استفاده از نرم افزار spss نسخه 19 و آزمون های آماری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. به منظور تجزیه و تحلیل داده در پژوهش حاضر، از شاخص های آمار توصیفی فراوانی، درصد، میانگین و انحراف معیار، استفاده شد. به منظور تحلیل استنباطی داده های بدست آمده از ابزار اندازه گیری از روش های آماری آزمون کلموگورف اسمیرنوف (اثبات فرض نرمال بودن جامعه آماری) و t تک متغیره، t مستقل، تحلیل واریانس یک طرفه (anova) در نرم افزار spss نسخه 19 و نرم افزار لیزرل استفاده شد.

     نتیجه گیری: با توجه به فرضیه های تحقیق مبنی بر اینکه آمیخته بازاریابی بر ارتقای جایگاه استراتژیک برند باشگاه ریف تاثیرگذار است پیشنهاد می گردد جهت موفقیت بیش تر از تمامی عناصر آمیخته بازاریابی که شامل تبلیغ، محصول، قیمت، فرآیند، مکان، کارکنان و امکانات که هر کدام به عنوان متغیرهای مستقل برای دستکاری و اثرگذاری بر سایر عوامل در اختیار مدیران هستند، از این عناصر برای اعمال تغییر و برنامه ریزی مناسب جهت جذب مشتری بیش تر بهره ببرند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها