• رابطه بین دقت و کیفیت مهارت تاس با عارضه شانه نابرابر در ورزشکاران رشته بدمینتون شهر تبریز

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/07/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/07/20
    • تعداد بازدید: 373
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: پژوهش حاضر با هدف تعیین رابطه بین دقت و کیفیت مهارت تاس با عارضه شانه نابرابر در ورزشکاران رشته بدمینتون شهر تبریز انجام شد.

     روش کار: روش تحقیق حاضر از نوع زمینه یابی یا علی پس از وقوع است. جامعه تحقیق شامل کلیه ورزشکاران بدمینتون شهر تبریز با سابقه حداقل یک دوره حضور در مسابقات رسمی کشوری یا استانی می باشد. نمونه های این مطالعه شامل 50 نفر می باشد که به روش در دسترس انتخاب شدند. جهت گردآوری اطلاعات از دستگاه ارزیابی وضعیت شانه (برای ارزیابی میزان شانه نابرابر)، آزمون فورهند پولز (برای ارزیابی کیفیت و دقت مهارت تاس)، و پرسشنامه محقق ساخته برای جمع آوری اطلاعاتی از قبیل سن، جنس، سابقه ورزشی، عناوین کسب شده و سایر عوامل تاثیرگذار بر عارضه شانه نابرابر استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات از روش ضریب همبستگی پیرسون و رتبه ای اسپیرمن و تی تک متغییری با سطح اطمینان 95% استفاده شد.

    یافته ها: یافته های تحقیق نشان داد که بین میزان کیفیت و دقت مهارت تاس در ورزشکاران بدمینتون و عارضه شانه نابرابر رابطه منفی و معنی دار وجود دارد. هم چنین یافته ها نشان داد که بین سابقه بازی بدیمنتون و عارضه شانه نابرابر رابطه منفی و معنی دار وجود دارد. میزان شیوع عارضه شانه نابرابر نیز در میان ورزشکاران بدمینتون 60 درصد تعیین شد.

    نتیجه گیری: با توجه به یافته های این مطالعه به نظر می رسد که در این گروه از آزمودنی ها شیوع ناهنجاری شانه افتاده بیش تر است که شاید یکی از دلایل آن اجرای ناصحیح مهارت ورزشی باشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها