• بررسی تاثیر مسابقات جام جهانی روسیه بر نقل و انتقالات فوتبالیست های ایرانی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/07/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/07/20
    • تعداد بازدید: 225
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: هدف از انجام این تحقیق، بررسی تاثیر مسابقات جام جهانی روسیه بر نقل و انتقالات بازیکنان ایرانی بوده است. در واقع، می خواستیم ببینیم حضور یک تیم آسیایی در رقابت های جام جهانی و عمل کرد بازیکنان آن در برابر حیفان غیر آسیایی، تا چه حد موثر در ترانسفرو انتقال آن ها به باشگاه های دیگر اعم از داخلی یا خارجی بوده است.

    روش کار: اطلاعات مورد نیاز را با مراجعه به منابع معتبری مثل «سایت فیفا» و سایت های مرجعی چون «ویکی پدیا» هم چنین برخی سایت های تخصصی در زمینه نقل و انتقالات بازیکنان مثل «ساکر وی»، «هو اسکورد» و «ترانسفرمارکت» تهیه و پس از دسته بندی و تحلیل داده های به دست آمده، نتایج حاصله را در قالب «یافته های تحقیق» آوردیم.

    یافته ها: از مجموع 23 بازیکن حاضر در فهرست تیم ملی فوتبال ایران در رقابت های جام جهانی 2018 روسیه، 9 بازیکن اقدام به تغییر باشگاه خود کرده اند که از این تعداد 4 بازیکن از باشگاه های داخلی راهی باشگاه های خارجی شده اند، 3 بازیکن بین باشگاه های خارجی ترانسفر شده اند و 2 بازیکن هم به فعالیت خود در باشگاه های خارجی خاتمه داده و به باشگاه های ایرانی آمده اند. تکلیف 2 بازیکن شاغل در باشگاه های خارجی نیز هنوز مشخص نشده و تکلیف تمدید یا فسخ قرارداد آن ها به زودی معین خواهد شد.

     نتیجه گیری: مسابقات معتبر بین المللی مثل جام جهانی، تاثیر زیادی بر سرنوشت و آینده بازیکنان ملی پوش هر کشور دارد و ملی پوشان ایران هم از این قاعده مستثنی نیستند. جام جهانی در حقیقت ویترینی برای نمایش بهترین بازیکنان فوتبال هر کشور است و با توجه به پخش مستقیم تلویزیونی مسابقات و حضور مدیران و مربیان باشگاه های مختلف در محل برگزاری مسابقات جهت تماشای عمل کرد بازیکنان، امکان ترانسفر بازیکنان برتر به باشگاه های برتر دنیا پیش از پیش وجود دارد و لذا همه بازیکنان سعی می کنند بهترین عمل کرد خود را به نمایش بگذارند تا امکان انتقال آن ها به باشگاه های مطرح و سرشناس دنیا میسر شود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها