• مقایسه کیفیت زندگی ورزشکاران پیشکسوت نخبه زن والیبالیست و کاراته کار مبتلا به استئوآرتریت زانو

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/07/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/07/20
    • تعداد بازدید: 280
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    هدف و زمینه: هدف از تحقیق حاضر مقایسه کیفیت زندگی ورزشکاران پیشکسوت نخبه زن والیبالیست و کاراته کار مبتلا به استئوآرتریت زانو است.

    روش کار: در این پژوهش از 30 آزمودنی زن والیبالیست و کاراته کار استفاده شد. روش پژوهش حاضر از نوع توصیفی و مقایسه ایی می باشد. در این پژوهش از ابزار پرسشنامه استاندارد koos استفاده شد. پرسش نامه koos دارای 42 سوال بیمار محور است که 5 بعد مربوطه به درد، و علایم مربوط به بیماری، فعالیت های زندگی، فعالیت های ورزشی و تفریحی و کیفیت زندگی در رابطه با مشکل زانو را مورد بررسی قرار می دهد.

    یافته ها: نتایج پژوهش حاضر نشان داد که بین والیبالیست ها و کاراته کاران در مولفه کیفیت زندگی تفاوت معنادای مشاهده شد (0.016(p=.

    نتیجه گیری: به طور کلی می توان گف بروز آستئوآرتریت در هر دو گروه والیبالیست و کاراته کار، فشار مداومی است که فعالیت بدنی بر روی مفاصل ایجاد می کند و ممکن است ضرباتی را بر روی مفصل وارد کرده و منجر به فرسایش غضروف مفصلی شود و در نتیجه فعالیت زیاد در ورزش های با فشار بالا، خصوصاً پس از مدت زمان طولانی و در سطح حرفه ای می تواند احتمال بروز بیماری استئوآرتریت را افزایش و کیفیت زندگی را کاهش دهد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها