• رابطه جو اخلاقی سازمانی با سبک های مدیریت تعارض کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان گیلان

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/07/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/07/20
    • تعداد بازدید: 451
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: هدف از پژوهش حاضر، بررسی رابطه جو اخلاقی سازمانی با سبک های مدیریت تعارض در کارکنان ادارات ورزش و جوانان در استان گیلان صورت گرفت.

     روش کار: با استفاده از روش پژوهش توصیفی و همبستگی 128 نفر از کارمندان و مدیران ادارات ورزش و جوانان استان گیلان مورد بررسی قرار گرفتند. در این میان 62.5 درصد از نمونه را آقایا ن و 37.5 درصد را خانم ها تشکیل می دادند. در این پژوهش برای جمع آوری داده ها از پرسش نامه جو اخلاقی سازمانی اسچوپکر (2001) و پرسشنامه سبک های مدیریت تعارض رابینز (1998) استفاده شد. داده ها در نرم افزار spss نسخه 24 و smart pls در سطح معناداری 0.05 مورد تحلیل قرار گرفت.

    یافته ها: نتایج تحقیق نشان داد که جو اخلاقی با مولفه ایثار و رقابت از سبک های تعارض رابطه معنی دار نداشته اما با مولفه های مصالحه، همکاری و اجتناب در سطح معنی داری (0.024)، (0.001) و (0.006) رابطه معنی دار دارد. هم چنین نتایج پژوهش نشان داد که جو اخلاقی می تواند 0.4 درصد، سبک های مدیریت تعارض را پیش بینی کند.

    نتیجه گیری: به نظر می رسد علی رغم استفاده کارکنان از ابعاد مصالحه، همکاری و اجتناب در برخورد با تعارضات و ناسازگاری ها در سازمان، جو سازمان رقابت و ایثار را نمی طلبد. بنابراین مدیران باید جو اخلاقی موجود را حفظ و از طرفی استراتژی هایی جهت ارتقا جو اخلاقی اتخاذ کنند تا مزیت رقابتی در سازمان افزایش یابد و اهداف آرمانی به حقیقت بپیوندد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم