• بررسی عوامل انگیزش شغلی دبیران تربیت بدنی منطقه 4 وزارت آموزش و پرورش

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/07/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/07/20
    • تعداد بازدید: 253
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: این تحقیق با هدف بررسی عوامل انگیزش شغلی دبیران تربیت بدنی به روش توصیفی و به شکل میدانی انجام شد. جامعه آماری شامل تمامی دبیران تربیت بدنی منطقه 4 وزارت آموزش و پرورش بود (6523=n) که 384 نفر به عنوان نمونه به صورت تصادفی انتخاب شدند.

    روش کار: برای دستیابی به اهداف تحقیق از پرسشنامه محقق ساخته عوامل انگیزشی دبیران ورزش استفاده شد که روایی پرسش نامه توسط 15 تن از اساتید تایید و پایایی آن در یک مطالعه مقدماتی توسط 30 نفر آزمدنی و با آلفای کرونباخ (0.91=α) محاسبه شد. تجزیه و تحلیل داده ها نیز در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی صورت پذیرفت که در بخش آمار توصیفی، میانگین و انحراف استاندارد مورد استفاده قرار گرفت و در بخش آمار استنباطی پس از تایید شرایط آمار پارامتریک و طبیعی بودن توزیع داده ها با استفاده از ازمون کلموگروف- اسمیرنوف، t مستقل و ضریب همبستگی پیرسون در نرم افزار spss نسخه 22 استفاده شد.

    یافته ها: یافته های این تحقیق نشان داد که بین عوامل انگیزشی (عوامل معنوی، عوامل مادی، عوامل سازمانی) در مردان بیش تر از بانوان است.

    نتیجه گیری: در تحقیق حاضر با توجه به نتایج تحقیق، عوامل انگیزش شغلی (عوامل معنوی، عوامل مادی، عوامل سازمانی) در مردان بیش تر از بانوان است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها