• اثر یک دوره تمرینات خود اصلاحی بر درد و تقارن سر و تنه در نوازندگان تار

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/07/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/07/20
    • تعداد بازدید: 333
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: هدف از انجام مطالعه حاضر، بررسی اثر یک دوره تمرینات خوداصلاحی بر درد و تقارن سر و تنه در نوازندگان تار بود.

    روش کار: بدین منظور 30 نفر از مردان و زنان نوازنده تار با در نظر گرفتن معیارهای ورود به تحقیق در این مطالعه شرکت داشتند و به صورت تصادفی در دو گروه 15 نفری کنترل (9 زن و 6 مرد) و تجربی (8 زن و 7 مرد) قرار گرفتند. قبل و بعد از اتمام تمرینات از تمام آزمودنی ها به منظور ارزیابی درد از پرسشنامه کرنل (cmdq)، ارزیابی سر به جلو و شانه نابرابر از روش عکس برداری از نمای جانبی و به منظور ارزیابی اسکولیوز از اسکولیومتر استفاده شد. گروه تجربی به مدت شش هفته (سه جلسه در هفته، یک جلسه در هفته زیر نظر محقق و دو جلسه در منزل بدون نظارت محقق) تمرینات خود را انجام دادند. برای بررسی میزان تغییرات درون گروهی و بین گروهی تحقیق از آزمون تی زوجی و مستقل استفاده شد.

    یافته ها: تجزیه تحلیل آماری نشان داد که پس از اجرای تمرینات خوداصلاحی تفاوت معنی داری در میزان درد، سر به جلو، شانه نابرابر و اسکلیوز در گروه تجربی وجود دارد در حالی که هیچ گونه تفاوت معنی داری در گروه کنترل مشاهده نشد.

    نتیجه گیری: لذا با توجه به نتایج مطالعه، پیشنهاد می شود این برنامه اصلاحی منتخب را به عنوان شیوه ای مکمل در کنار سایر روش های درمانی برنامه تمرینات اصلاحی جهت بهبود درد و سایر مشکلات اسکلتی عضلانی ناشی از کار در نوازندگان تار، استفاده شود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها