• مقایسه اثر تمرینات تعادلی در آب و بیرون از آب بر تعادل زنان سالمند

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/07/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/07/20
    • تعداد بازدید: 435
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: حاضر با هدف مقایسه اثر تمرینات تعادلی در آب و بیرون از آب بر تعادل زنان سالمند انجام شد.

    روش کار: تعداد 60 نفر اززنان سالمند 65 تا 75ساله شهر اهواز به روش هدفمند از اماکن عمومی، پارک و استخر بر اساس شرایط ورود به تحقیق انتخاب شدند و به 4 گروه مساوی تقسیم شدند. گروه از یکی از انواع تمرینات تعادلی اختلالی بیرون از آب، اختلالی در آب، غیر اختلالی بیرون از آبو غیراختلالی در آب را به مدت 8 هفته و هفته ای دو جلسه انجام دادند. آزمون اندازه گیری تعادل ایستا شارپند رومبرگ با چشم باز و بسته و آزمون تعادل پویای ستاره در پیش آزمون و پس آزمون انجام شد.

    یافته ها: هر چهار روش تمرین اختلالی در آب، اختلالی بیرون از آب، غیراختلالی در آب و غیراختلالی بیرون از آب تعادل ایستا و پویای زنان سالمند را به طور معنی داری افزایش دادند. با این حال تمرینات تعادلی اختلالی بر تعادل ایستا و پویای زنان سالمند نسبت به تمرین غیراختلالی تاثیر بیش تری داشت. هر دو توانایی تعادل ایستا و پویادر زنان سالمند در شرایط تمرین در آب نسبت به تمرین در بیرون از آب به طور معناداری افزایش بیش تری یافته است.

    نتیجه گیری: با توجه به سودمندی بیش تر تمرینات تعادلی اختلالی نسبت به تمرینات غیراختلالی و هم چنین سودمندی بیش تر تمرینات در آب نسبت به تمرینات بیرون از آب پیشنهاد می شود که برای ارتقای سلامت سالمندان با افزایش توانایی تعادل ایستا و پویا از تمرینات تعادلی اختلالی در آب استفاده شود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها