• ارتباط بین تعلل با ویژگی های شخصیتی معلمان ورزش شهر تهران

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/07/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/07/20
    • تعداد بازدید: 313
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: تعلل به معنای به تاخیر انداختن انجام کار بدون هیچ دلیل موجه است، یکی از اصلی ترین عوامل اتلاف زمان در بین افراد و سازمان ها محسوب می شود هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه بین تعلل با ویژگی های شخصیتی معلمان ورزش شهر تهران است.

     روش کار: پژوهش حاضر از نوع تحقیقات توصیفی است که از حیث کاربردی و از نظر ماهیت و روش همبستگی است. 120 معلم ورزش (60 زن، 60 مرد) به صور نمونه گیری خوشه ایی از مناطق شهر تهران انتخاب و به پرسشنامه تعلل ورزی و پرسشنامه شخصیتی نئو به صورت داوطلبانه پاسخ دادند. از آزمون کلوموگروف اسمیرنوف برای بررسی توزیع طبیعی و از آزمون رگراسیون چندگانه برای بررسی ارتباط بین تعلل با ویژگی های شخصیتی استفاده شد. کلیه تحلیل ها با استفاده از نرم افزار spss نگارش بیست و یک در سطح معنی داری 5% انجام شد.

    یافته ها: نتایج نشان داد تنها عامل توافق پذیری (سازگاری) است ارتباط معناداری با تعلل دارد. نتایج نشان می دهد که با افزایش سن تعلل نیز کم می شود و اما از نظر جنسیت خانم ها نسبت به آقایان در کارها تعلل کم تری دارند.

     نتیجه گیری: تعلل ورزی دشمن سازمان و مانع رشد بهره وری و خلاقیت است. مدیران ورزش ضمن شناسایی معلمان ورزش سهل انگار نسبت به برگزاری دوره های آموزشی روان شناختی در جهت کاهش و کنترل این مسئله اقدام نمایند. توجه به معلمان ورزش، ایجاد فضاهای باز ارتباطی و مشارکت دادن آن ها در تصمیم گیری، امکان بروز خلاقیت را فراهم ساخته و کاهش تعلل را ایجاد خواهند کرد که ارتقاء عملکرد را سبب می گردد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها