• بررسی رابطه روابط عمومی ادراک شده با دلبستگی مشتریان ورزشی (مطالعه موردی مجموعه های ورزشی شهر نیشابور)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/07/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/07/20
    • تعداد بازدید: 382
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: این پژوهش با هدف بررسی رابطه روابط عمومی ادراک شده با دلبستگی مشتریان ورزشی (مطالعه موردی مجموعه های ورزشی شهر نیشابور) انجام شده است. تحقیق حاضر از حیث هدف کاربردی است که به لحاظ نوع توصیفی- همبستگی و از نوع تحلیل ماتریس همبستگی می باشد.

    روش کار: در این پژوهش جامعه آماری کلیه ورزشکاران مرد و زن مراجعه کننده به باشگاه های ورزشی سطح شهر نیشابور بوده است. در این پژوهش از میان کلیه ورزشکاران که به استفاده از خدمات مجموعه های ورزشی مبادرت می ورزند 210 نفر بعنوان نمونه انتخاب شده اند که نمونه گیری بصورت خوشه ای- تصادفی انجام شد. به این صورت که ابتدا چند مجموعه ورزشی از بین مجموعه های سطح شهر بصورت تصادفی و سپس چند باشگاه از این مجموعه های ورزشی انتخاب و پرسشنامه در بین اعضای نمونه بصورت تصادفی توزیع گردید.

    یافته ها: بین روابط عمومی ادراک شده با دلبستگی مشتریان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد (0.05(p<. هم چنین مؤلفه روابط عمومی ادراک شده (0.427(b= پیش بینی کننده دلبستگی مشتریان ورزشی می باشد.

     نتیجه گیری: نتایج تحقیق نشان می دهد که بررسی روابط عمومی ادراک شده با دلبستگی مشتریان ورزشی، تاثیر مثبت و مستقیمی دارد و بنابراین تمایل به فعالیت های روابط عمومی ادراک شده ارتباط مثبت و قوی تری با دلبستگی مشتری دارد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها