• مروری بر نقش مکمل های ورزش های غنی شده در افزایش مستمر دسترسی زیستی به ویتامین ها

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/07/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/07/20
    • تعداد بازدید: 460
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: وضعیت تغذیه ای یکی از عوامل مهم تعیین کننده در عملکرد ورزشی در افراد مختلف می باشد. یکی از حوزه های وضعیت تغذیه ای، به خصوص در میان ورزشکاران، که اهمیت بسزایی در سلامت آن ها دارد و تحقیقات کم تری بر روی آن ها انجام شده، دسترسی زیستی به مواد مغذی می باشد. از سوی دیگر، کمبود ویتامین ها در بین ورزشکاران می تواند آبستن بسیاری از مشکلات ثانویه در آن ها گردد و لذا مکمل های زیادی با نشان غنی شده با ویتامین تولید شده اند. پژوهش حاضر با بررسی مطالعات انجام شده در این حوزه بر آن است تا نقش این مکمل ها را در افزایش دسترسی زیستی به ویتامین ها مورد بررسی قرار دهد.

    روش کار: از آن جا که پژوهش حاضر، یک مطالعه مروری می باشد، لذا روش تحقیق در این مطالعه از نوع کتابخانه ای بوده که از طریق بررسی مطالعات انجام شده بر روی موضوع پژوهش و تهیه فیش اجرا گردید.

    یافته ها: نتایج این مطالعه مروری نشا ن داد که مکمل های ورزشی غنی شده می توانند باعث افزایش دسترسی زیستی به ویتامین ها در بدن انسان شوند. هم چنین مشخص گردید برای بررسی نقش این مکمل ها در بدن انسان، مدت زمان انجام تحقیقات و هم چنین فصل سنجش ها نیز اهمیت زیادی دارند چرا که سنتز ویتامین ها در فصل های مختلف، تفاوت دارند.

    نتیجه گیری: با توجه به اهمیت بالای ویتامین ها در عملکرد ورزشکاران، افزایش دسترسی زیستی به انواع ویتامین ها از طریق مکمل های ورزشی می تواند راه حلی عملی باشد. هر چند که باید تحقیقات گسترده ای در زمینه نحوه غنی سازی، نوع ویتامین ها و هم چنین زمان مصرف مکمل ها برای حصول بهترین نتیجه انجام گردد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها