• رابطه بین هوش سازمانی و هوش هیجانی با کارآفرینی سازمانی اداره کل ورزش و جوانان استان فارس

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/07/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/07/20
    • تعداد بازدید: 266
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: هدف از پژوهش حاضر، بررسی رابطه بین هوش سازمانی و هوش هیجانی با کارآفرینی سازمانی در اداره کل ورزش و جوانان استان فارس می باشد.

    روش کار: پرسش نامه مورد استفاده در این تحقیق از سه بخش مشتمل بر 103 سوال تشکیل شده است. بخش اول که به کارآفرینی سازمانی مربوط می شود از 30 سوال تشکیل یافته است؛ و 47 سوال بعدی به سنجش ابعاد هوش سازمانی و 28 سوال بعد به سنجش هوش هیجانی می پردازد.

    یافته ها: نتایج نشان داد که شدت همبستگی بین دو متغیر هوش سازمانی و کارآفرینی سازمانی کارکنان 32.8+ درصد و همبستگی دو متغیر هوش هیجانی و کارآفرینی سازمانی کارکنان 34.6+ درصد می باشد که این بیان گر رابطه مستقیم بین هوش سازمانی، هوش هیجانی و کارآفرینی سازمانی می باشد. از سویی ضریب تعیین بین دو متغیر هوش هیجانی و هوش سازمانی برابر با 0.107 می باشد که این نشان می دهد که متغیر مستقل هوش سازمانی به میزان 10.7 درصد و هوش هیجانی به میزان 11.9 درصد می تواند متغیر وابسته را پیش بینی کند.

     نتیجه گیری: می توان نتیجه گرفت که هوش سازمانی و هوش هیجانی با کارآفرینی سازمانی کارکنان رابطه مستقیمی دارد. البته میزان تاثیرگذاری شاخص ها متفاوت است که بعد سرنوشت مشترک و مدیریت رابطه بیش ترین تاثیر و بعد فشار عملکرد و مدیریت رابطه کم ترین تاثیر را بر روی کارآفرینی سازمانی کارکنان در اداره کل ورزش و جوانان استان فارس دارند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها