• تاثیر مهارت های مدیریتی و توانمندسازی مربیان بر عملکرد ورزشی بازیکنان والیبالیست شهر رودبار جنوب

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/07/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/07/20
    • تعداد بازدید: 406
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: هدف تحقیق حاضر تاثیر مهارت های مدیریتی و توانمندسازی مربیان بر عملکرد ورزشی بازیکنان والیبالیست شهر رودبار جنوب بود.

    روش کار: جامعه آماری تحقیق شامل تمامی والیبالیست شهر رودبار می باشند (200)، که همگی به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات این تحقیق شامل پرسشنامه مهارت های مدیریتی، پرسشنامه توانمندی اسپریترز و پرسشنامه عملکرد ورزشی، برای تعیین روایی، تمامی پرسشنامه ها در اختیار 10 نفر از متخصصین امر قرار گرفت پس از تغییرات و اصلاحات ضروری، نسخه اصلی پرسشنامه حاضر شد. سپس در یک مطالعه راهنما، این پرسشنامه ها روی 30 نفر از ورزشکاران مورد بررسی قرار گرفت. یافته های تحقیق با استفاده از نرم افزار spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. داده های تحقیق با استفاده از روش های آماری توصیفی (فراوانی، میانگین و انحراف معیار)، در قالب جداول و نمودارها تنظیم شد. از آزمون کالموگراف- اسمیرنوف برای بررسی توزیع طبیعی داده ها استفاده شد با توجه به نرمال بودن داده ها از آزمون پارامتری ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون در سطح معناداری (0.05(p≤ استفاده شد.

    یافته ها: نتایج تحقیق نشان داد بین مهارت های مدیریتی و توانمندسازی، مهارت های مدیریت و عملکرد ورزشی، مولفه های مهارت های مدیریت با عملکرد ورزشی، مولفه های توانمندسازی مربیان با عملکرد ورزشی ارتباط معناداری وجود دارد (0.001(p<. هم چنین مهارت های مدیریتی و توانمندسازی پیشگوی مناسبی برای عملکرد ورزشی می باشند (0.001(p<.

    نتیجه گیری: با توجه به نتایج این پژوهش می توان نتیجه گرفت که اهمیت نقش مدیران در تربیت و موفقیت ورزشکاران، لزوم شناخت وضعیت و توانایی های آنان و متعاقباً توسعه آن ها را ضروری می سازد. مدیران با اتکا به دانش، تجربیات و اطلاعات خویش نقش اصلی را در جهت رساندن ورزشکاران به سکوهای افتخار و افزایش عملکرد آن ها ایفا می کنند. پر و واضح است مدیرانی که از مهارت های بالایی برخوردار باشند قطعا تاثیر بسزایی در عملکرد ورزشکاران خواهند داشت.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم