• رابطه بی تفاوتی کارکنان با اثربخشی سازمانی در بین کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/07/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/07/20
    • تعداد بازدید: 241
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: هدف از پژوهش حاضر، تعیین رابطه بی تفاوتی کارکنان با اثربخشی سازمانی در بین کارکان ادارات ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی، می باشد.

    روش کار: روش تحقیق از نوع توصیفی- همبستگی می باشد و به شکل میدانی انجام شده است. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی با تعداد 292 نفر می باشد که با استفاده از جدول مورگان 169 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب گردید. ابزار مورد استفاده در پژوهش شامل پرسش نامه متغیرهای جمعیت شناختی، پرسش نامه استاندارد بی تفاوتی سازمانی دانایی فرد و همکاران (1389) و پرسش نامه استاندارد اثربخشی سازمانی دکتر حمیدی (1382) بود. برای تجزیه و تحلیل نتایج داده ها از روش های آماری توصیفی، استنباطی، آزمون کلموگروف- اسمیرنف، آزمون ضریب همبستگی پیرسون با استفاده از نرم افزار اس.پی. اس نسخه 22، استفاده شد.

    یافته ها: نتایج تحقیق نشان داد که بین بی تفاوتی کارکنان با اثربخشی سازمانی رابطه ی معنی دار و منفی (0.191-=r و 0.05p≤) وجود دارد.

    نتیجه گیری: به مدیران ادارات ورزش جوانان پیشنهاد می شود که از طریق کاهش متغیر بی تفاوتی کارکنان شرایط را برای افزایش اثربخشی در سازمان فراهم نمایند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها