• ارتباط بین سبک رهبری مدیران با احساس برابری کارکنان اداره تربیت بدنی استان فارس

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/07/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/07/20
    • تعداد بازدید: 250
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: هدف از پژوهش حاضر، ارتباط بین سبک رهبری مدیران با احساس برابری کارکنان اداره تربیت استان فارس می باشد.

    روش کار: نمونه آماری شامل 160 نفر و ابزار اندازه گیری تحقیق شامل پرسشنامه ارزیابی سبک رهبری و پرسشنامه احساس برابری بود. از روش آمار توصیفی برای محاسبه فراوانی ها، میانگین ها، درصدها، انحراف استانداردها استفاده شد. با توجه به هدف تحقیق، آزمون های مقایسه دو میانگین تی، تحلیل واریانس یک طرفه و همبستگی پیرسون برای پاسخ دهی به سوالات استفاده شد.

    یافته ها: یافته ها نشان داد تفاوتی بین احساس برای کارکنان اداره بر حسب جنس، مدرک تحصیلی و سابقه خدمت وجود ندارد (0.05)؛ و نتایج برای 34 نفر از کارکنان دارای مدیران با سبک رهبری تیمی (میانگین 51.32) و برای 72 نفر کارکنان دارای مدیران با سبک رهبری غیر تیمی (میانگین 52.13) به دست آمد که نتیجه گرفته می شود تفاوت معنی داری میان احساس برابری بین دو گروه وجود ندارد. هم چنین بر اساس نتایج می توان گفت بین احساس برابری کارکنان با میزان اطلاع آنان از پاداش سایرین، رابطه مستقیم و معنی داری وجود دارد (0.001).

    نتیجه گیری: بر اساس یافته ها می توان نتیجه گرفت که چنان چه کارکنان از نحوه و میزان پرداخت پاداش به سایر کارکنان آگاهی داشته باشند، با مقایسه دروندادها و بروندادها خود و دیگران به احساس برابری بیش تری خواهند رسید؛ و در کنار حقوق و پاداش، توجه سازمانی، عدالت روی ها و احساس کرامت انسانی از جمله مواردی هستند که بر احساس برابری کارکنان تاثیر می گذارد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها