• بررسی نقشه شبکه های اجتماعی بر بهبود سبک زندگی مبتنی بر گسترش فعالیت بدنی در دانشجویان دانشکده فنی دختران ولیعصر تهران

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/07/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/07/20
    • تعداد بازدید: 301
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش شبکه های اجتماعی پر بهبود سبک زندگی مبتنی بر گسترش فعالیت بدنی در دانشجویان دانشکده فنی دختران ولیعصر تهران بود.

     روش کار: روش تحقیق توصیفی و از لحاظ هدف نیز از نوع کاربردی بود. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان دختر مقطع کارشناسی دانشکده فنی دختران ولیعصر تهران در سال 1397می باشد (2800 نفر) می باشد. حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان تعداد 384 نفر برآورد شد که به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده در این پژوهش پرسشنامه محقق ساخته ای بود که 7 سوال اطلاعات فردی در آن تدوین شده، و 10 سوال در مورد نقش شبکه های اجتماعی در سبک زندگی مناسب و 20 سوال در مورد نقش شبکه های اجتماعی در گسترش فعالیت بدنی طراحی شد. روایی پرسش نامه توسط ده تن از اساتید مورد تایید قرار گرفت و پایایی پرسشنامه ها توسط آزمون آلفای کرونباخ 0.86 بدست آمد. برای توصیف متغیرهای مربوط، از روش آمار توصیفی (میانگین و انحراف معیار)در قسمت آمار استنباطی از آزمون کلموگروف اسمیرنوف و آزمون دو جمله ای در نرم افزار 22 spss استفاده گردید.

    یافته ها: یافته ها نشان می دهد که شبکه های اجتماعی بر بهبود سبک زندگی مبتنی بر گسترش فعالیت بدنی در دانشجویان دانشکده فنی دختران ولیعصر تهران اثر معنی داری دارد. هم چنین شبکه های اجتماعی بر عدم مصرف دخانیات، تغذیه مناسب، شرکت در فعالیت های اجتماعی، حضور فعال در برنامه هاو تفریحات خانوادگی و هم چنین شرکت در برنامه های ورزشی دانشگاه، شرکت در برنامه های تفریحی هم چون کوه نوردی و پیاده روی، شرکت در مسابقات ورزشی دانشجویان اثر معنی داری دارد (0.05(p≤.

    نتیجه گیری: بنا بر نتایج بدست آمده پیشنهاد می شود تا مسئولین و مدیران مسئول از ظرفیت شبکه های اجتماعی در بر بهبود سبک زندگی مبتنی بر گسترش فعالیت بدنی استفاده کنند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها