• رابطه فناوری اطلاعات و مدیریت دانش در آموزش و پرورش استان کرمانشاه

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/07/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/07/20
    • تعداد بازدید: 252
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: هدف از پژوهش حاضر، بررسی رابطه فناوری اطلاعات و مدیریت دانش در آموزش و پرورش است.

    روش کار: روش تحقیق پیمایشی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری تحقیق کلیه آموزش و پرورش استان کرمانشاه بودند که 12 اداره آموزش و پرورش به عنوان نمونه انتخاب شدند. که بر اساس جدول مورگان و روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای 191 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند.

     یافته ها: ابزار انداز گیری پرسشنامه فناوری اطلاعات فتحی (1389)، مدیریت دانش عسگری (1384)، دو ضریب اعتبار آن ها از طریق آلفای کرونباخ به ترتیب 0.85، 0.79 به دست آمد. از روش های آمار توصیفی به منظور طبقه بندی نمره های خام و ترسیم جداول و نمودارها و از آمار استنباطی (آزمون کلوموگروف- اسمیرنوف، ضریب همبستگی پیرسون، تحلیل واریانس یک طرفه و تحلیل رگرسیون چندگانه) به منظور بررسی فرضیه تحقیق استفاده شد.

     نتیجه گیری: نتایج نشان می دهد که بین مولفه های فناوری اطلاعات و مدیریت دانش در ادارات آموزش و پرورش منتخب رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. هم چنین ضرایب رگرسیون چندگانه حاکی از آن است که مولفه های فناوری اطلاعات پیش بینی کننده معناداری برای مدیریت دانش هستند. به نظر می رسد تجهیز ادرات آموزش و پرورش به فناوری های روز دنیا و ایجاد امکان آشنایی و کار با این فناوری ها برای کارکنان این سازمان ها می تواند چرخه گردش دانش در بخش های مختلف سازمان را تسهیل کند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم