• بررسی رابطه رفتار هوش هیجانی و سبک رهبری کارکنان اداره ورزش و جوانان استان خوزستان

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/07/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/07/20
    • تعداد بازدید: 305
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه رفتار هوش هیجانی و سبک های رهبری کارکنان اداره ورزش و جوانان استان خوزستان بود.

     روش کار: جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه کارکنان اداره ورزش و جوانان استان خوزستان می باشد. تعداد 169 پرسشنامه هوش هیجانی پیتر ایدز و فارنهام و پرسشنامه سبک رهبری سالزمن بین ادارات شهرستان های خوزستان توزیع شد. روایی پرسش نامه ها به تایید متخصصین رسید و پایایی آن ها به ترتیب 0.87 و 0.84 محاسبه شد. به منظور تجزیه و تحلیل اطلاعات جمع آوری شده، از روش های آماری توصیفی و روش آماری ضریب همبستگی پیرسون با نرم افزار 18spss استفاده شد.

    یافته ها: یافته های تحقیق نشان داد که میانگین هوش هیجانی آزمودنی ها در مقیاس بالاتر از متوسط مورد انتظار می باشد و سبک تلفیقی بیش تر سایر سبک های دیگر رهبری تاثیر داشته است و سبک غالب در اداره ورزش و جوانان استان خوزستان بود. در برسی ارتباط بین هوش هیجانی و سبک های رهبری ارتباط معنی داری بین هوش هیجانی با سبک های رهبری آزاد منشانه (0.003(p= تلفیقی (0.001(p< و آمرانه (0.001(p< وجود داشت.

     نتیجه گیری: با توجه به نتایج تحقیق حاضر می توان گفت که هوش هیجانی از مولفه های مرتبط با سبک رهبری می باشد و می تواند در مدیریت و برنامه های ورزشی اثرگذار باشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها