• بررسی تاثیر مدیریت دانش استراتژیک بر نوآوری باشگاه های ورزشی دولتی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/07/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/07/20
    • تعداد بازدید: 372
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: هدف کلی از انجام این پژوهش بررسی تاثیر مدیریت دانش استراتژیک بر نواوری باشگاه های ورزشی دولتی شهر تهران بود.

     روش کار: روش پژوهش حاضر بر مبنای هدف از نوع تحقیقات کاربردی و بر حسب روش گردآوری داده ها از نوع تحقیقات توصیفی- همبستگی می باشد که با استفاده از پرسش نامه و به روش پیمایشی انجام شد. جامعه آماری پژوهش حاضر را کارمندان باشگاه های ورزشی دولتی شهر تهران (300 نفر) تشکیل دادند که بر اساس جدول مورگان و به طور تصادفی 175 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. روش کار بدین صورت بود که محقق ابتدا هدف از انجام کار را برای مسئولان وزارت ورزش توضیح داده و پس از کسب رضایت آن ها و با در دست داشتن معرفی نامه به باشگاه های مورد نظر مراجعه کرده و پس از توضیح اهداف و روش انجام تحقیق و هماهنگی با مسئولان باشگاه های ورزشی دولتی شهر تهران پرسشنامه مدیریت دانش کارلینا و انجل (2011) شامل 20 سوال و پرسش نامه نوآوری مقیمی (1380) شامل 11 سوال را بین کارکنان توزیع و جمع آوری کرد. نهایتاً از آمار توصیفی، شاخص های چولگی و کشیدگی و آزمون ضریب همبستگی پیرسون برای تجزیه و تحلیل آماری داده ها استفاده شد.

     یافته ها: نتایج نشان داد مدیریت دانش استراتژیک مدون و شخصی بر نوآوری های باشگاه های ورزشی دولتی شهر تهران تاثیر دارند.

     نتیجه گیری: با توجه به تاثیر مدیریت دانش استراتژیک مدون و شخصی بر نوآوری سازمانی کارکنان باشگاه های ورزشی دولتی و تاثیر نوآوری بر آینده باشگاه ها و میزان موفقیت آن ها پیشنهاد می شود باشگاه های ورزشی دولتی به مبحث مدیریت دانش عمیق تر نگریسته شود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها