• دانش و نگرش زنان باردار نسبت به ورزش در دوران بارداری

    نویسندگان :
    کلمات کلیدی :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/07/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/07/20
    • تعداد بازدید: 353
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: هدف از پژوهش حاضر، تعیین دانش و نگرش زنان باردار شهرستان های فراشبند و فیروزآباد نسبت به ورزش در دوران بارداری می باشد.

    روش کار: این مطالعه یک مطالعه مقطعی تحلیلی می باشد. جمعیت مورد مطالعه متشکل از 170 خانم باردار مراجعه کننده به شبکه های بهداشت می باشد. اطلاعات مرتبط با دموگرافیک، دانش و نگرش در مورد ورزش در دوران بارداری با استفاده از پرسشنامه بررسی گردید. جهت تعیین روایی پرسشنامه از شاخص روائی محتوا و جهت تعیین پایایی از روش محاسبه ضریب آلفا کرونباخ استفاده شد.

    یافته ها: میانگین نمره دانش افراد مورد مطالعه 3.9=6.23 درصد و میانگین نمره نگرش 0.69=3.62 درصد بود. که نشان می دهد زنان دانش و نگرش ضعیفی نسبت به ورزش در دوران بارداری دارند. هم چنین یافته ها نشان داد که ارتباط مثبت اما ضعیفی بین دانش و نگرش (0.23r=)، (0.05(p=وجود دارد.

    نتیجه گیری: نتایج نشان داد که دانش و نگرش زنان باردار در مورد فعالیت های ورزشی ضعیف بوده است و عدم اطلاع از انواع ورزش های مجاز و چگونگی انجام آن باعث شود زنان در طی بارداری روش زندگی کم تحرک را انتخاب کنند. بنابراین اطلاع رسانی و آموزش جهت بهبود دانش و نگرش آن ها در این زمینه ضروری به نظر می رسد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها