• شناسایی قابلیت ها و توانمندی های گردشگری ورزشی استان گیلان از دیدگاه کارشناسان تربیت بدنی و متخصصان گردشگری

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/07/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/07/20
    • تعداد بازدید: 592
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: تحقیق حاضر سعی دارد با انجام مطالعات و تحلیل توانمندی های و منابع با ارزش گردشگری استان گیلان جهت توسعه گردشگری ورزشی صورت گرفت.

     روش کار: جامعه آماری تحقیق شامل 130 نفر (70 نفر از کارشناسان تربیت بدنی و 60 نفر از متخصصان گردشگری) است که پرسشنامه آن محقق ساخته بوده که روایی آن توسط چندین نفر از اساتید صاحب نظر و پایایی آن با استفاده از ضریب همبستگی آلفای کرونباخ (0.081(a= تایید شده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار (spss) و از روش های آماری کلموگروف- اسمیرنوف و (t) تک نمونه ای و آزمون های پیرسون و فریدمن و از استنباطی استفاده شد است.

    یافته ها: نتایج تحقیق نشان داد بین توانمندی های استان گیلان با توسعه گردشگری (208.4x=، 0.01(p< و بین جاذبه های استان گیلان با توسعه گردشگری ورزشی (181.1x=، 0.01(p< رابطه معناداری وجود دارد. یافته های تحقیق نشان داد که توانمندی های ساحل دریای خزر برای توسعه ورزش های ساحلی، آبی و تابستانی با 69.1 درصد، جاذبه های مربوط به شکار پرندگان و حیوانات مجاز و هم چنین صید با 68.4 و توانمندی های مربوط به ورزش دامنه نوردی و طبیعت گردی (دوچرخه سواری کوهستان، پیاده روی در طبیعت و ورزش گلف) با 63.8 از بالاترین اهمیت جهت توسعه گردشگری در استان گیلان برخوردار می باشند. هم چنین پژوهش حاضر نشان داد که ورزش های آبی و ساحلی از جاذبه های مهم ورزشی برای توسعه گردشگری ورزشی استان گیلان است.

    نتیجه گیری: به نظر می رسد علی رغم وجود جاذبه های گردشگری در استان گیلان جهت توسعه گردشگری ورزشی باید به رفع موانع و عوامل بازدارنده و توسعه عوامل سوق دهنده و جاذبه های طبیعی استان توجه ویژه ای نمود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها