• بررسی وضعیت سلامت اجتماعی در دانشجویان تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/07/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/07/20
    • تعداد بازدید: 248
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: هدف از پژوهش حاضر، بررسی وضعیت سلامت اجتماعی در دانشجویان تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند است که تعداد اعضای نمونه در این پژوهش با توجه به حجم جامعه 114 نفر بر مبنای استفاده از فرمول کرجسی مورگان (92) نفر برآورد گردید.

    روش کار: برای انتخاب نمونه از روش نمونه گیری خوشه ای تصادفی استفاده شد. ابزار پژوهش پرسشنامه استاندارد سلامت اجتماعی کییز (2004) بود که روایی آن توسط گروهی از خبرگان و تحلیلی عاملی تاییدی و اعتبار آن توسط آلفای کرونباخ (0.84) مورد تایید قرار گرفت.

    یافته ها: حاکی از آن بود : تعداد 13 نفر (14.01 درصد) دارای سن کم تر از 20 سال، 64 نفر (69.6 درصد) دارای سن بین 25 تا 30 سال و 15 نفر (16.3 درصد) دارای سن بیش تر از 25 سال معرفی و هم چنین نتایج از آن بود 76 نفر (82.6 درصد) دارای تحصیلات لیسانس 16 نفر (17.4 درصد) دارای تحصیلات فوق لیسانس هستند. هم چنین یافته های تحقیق حاصل از آزمون تی تک نمونه ای نشان داد که سلامت اجتماعی در بین دانشجویان رشته تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

    نتیجه گیری: در این تحقیق یافته ها حاکی از آن بود که وضعیت سلامت اجتماعی دانشجویان تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحدبیرجند از وضعیت مطلوبی برخوردار بود. یافته های پژوهش نشان داد که وضعیت سلامت اجتماعی در دانشجویان تربیت بدنی پسر نسبت به دانشجویان تربیت بدنی دختر از میانگین بالاتری برخوردار بود. در پایان به مدیران و کارشناسان پیشنهادمی شود که با ایجاد جوی سالم، دوستانه و حمایتی زمینه را برای افزایش سلامت اجتماعی در دانشجویان و علی الخصوص دانشجویان تربیت بدنی فراهم کنند چرا که یکی از مهم ترین شاخص های ارتقای اثربخشی و بهره وری آنان در تیم های ورزشی است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها