• ارتباط تعهد تمرینی برند با کیفیت خدمات اماکن تندرسی شهر دزفول

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/07/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/07/20
    • تعداد بازدید: 240
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: هدف کلی از این پژوهش بررسی ارتباط تعهد تمرینی با کیفیت خدمات اماکن تندرستی شهر دزفول می باشد. این تحقیق به لحاظ هدف از نوع کاربردی بوده و از لحاظ روش تحقیق جزو تحقیقات توصیفی- پیمایشی بصورت همبستگی میباشد.

     روش کار: جامعه آماری این تحقیق شامل تمامی مشتریان اماکن ورزشی شهر دزفول هستند. از آن جایی که تعداد مشخصی در دسترس محقق نبود با توجه به جدول کرجسی و مورگان 384 نفر در شرایط نامشخص در نظر گرفته شد. برای اندازه گیری متغیرهای تحقیق از پرسشنامه استاندارد ویلیامز (2010) استفاده شده است که دارای 67 سوال با مقیاس 7 ارزشی لیکرت می باشد و پاسخ هر سوال بر یک مقیاس هفت درجه ای از کاملا موافقم (1) تا کاملا مخالفم (7) مشخص می شود (0.89=α) جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی برای طبقه بندی یافته ها و برای آزمون فرضیه های تحقیق از آزمون کلموگروف اسمیرنوف جهت طبیعی بودن توزیع داده ها و آزمون اسپیرمن، با استفاده از نرم افزار spss نسخه 18 به عمل آمد.

     یافته ها: بر اساس یافته های پژوهش آزمون همبستگی اسپیرمن برای دو متغیر تعهد تمرینی و کیفیت خدمات اماکن تندرستی شهر دزفول که برابر با 0.585 همبستگی موجود بین دو متغیر مثبت می باشد یعنی این دو متغیر دارای رابطه ی مستقیم هستند.

    نتیجه گیری: می توان نتیجه گرفت ارتقا هر یک از این مولفه ها موجب افزایش میزان تعهد تمرینی می شود که این موجب مزایای زیادی از جمله کاهش هزینه های جذب مشتریان جدید، کاهش حساسیت مشتریان به تغییرات و قیمت ها، افزایش موانع برای ورود رقبای جدید و رشد درآمد را در پی خواهد داشت.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها