• بررسی میزان موفقیت سیستم کمک داور ویدویی در جام جهانی فوتبال روسیه

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/07/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/07/20
    • تعداد بازدید: 269
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: هدف از انجام این تحقیق، بررسی تاثیرات ناشی از استفاده از سیستم کمک داور ویدیویی مرسوم به var توسط داوران مسابقات جام جهانی روسیه و بررسی میزان تاثیر آن بر تغییر تصمیمات یا پای بندی داور به تصمیمات اولیه خود بوده است.

    روش کار: اطلاعات مورد نیاز را با مراجعه به منابع معتبری مثل «سایت فیفا» به دست آوردیم و از اطلاعات فراوان موجود در برخی از سایت های داخلی و خارجی مندرج در فهرست منابع نیز استفاده کردیم و در نهایت پس از دسته بندی و تحلیل داده های به دست آمده، نتایج حاصله را در قالب «یافته های تحقیق» آوردیم.

    یافته ها: مقامات مدعی اند استفاده از این سیستم، کمک زیادی به داوران در تصمیم گیری های آن ها کرده و در برخی موارد، تاثیر زیادی در نتیجه بازی ها نیز داشته است. آن ها حتی میزان موفقیت تصمیمات ناشی از استفاده از این تکنولوژی را بیش تر از تصمیمات داورا ن بدون استفاده از آن دانسته و مدعی اند در 99.3 درصد موارد، تصمیماتی درست اتخاذ شده که رقم بسیار خوب و بالایی است. این در حالی است که میزان موفقیت داوران در تصمیم گیری های بدون استفاده از var، 95 درصد بوده است.

    نتیجه گیری: آمار و ارقام ارایه شده توسط فیفا، نشان دهنده موفقیت این تکنولوژی است. البته مانند هر فن آوری جدیدی، این تکنولوژی هم باید بیش تر در معرض آزمایش قرار گیرد تا با رفع نقایص آن و ارتقای امکانات و توانایی های فعلی اش، در آینده استفاده بیش تر و بهتری از آن شود. در عین حال، از آن جا که همواره یک از تیم ها از تصمیمات داوری سود و تیم دیگر زیان می برد، این سیستم طبیعتا نمی تواند باعث رضایت هر دو طرف شود اما به صورت، تلاش دارد میزان اشتباهات داوری را کاهش داده و به روند رو به رشد فوتبال و پیشرفت آن در بعد تکنولوژیکی کمک کند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها