• مقایسه هوش هیجانی و سلامت روان دانش آموزان پسر ورزشکار و غیر ورزشکار شهر جهرم

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/07/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/07/20
    • تعداد بازدید: 818
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: هدف کلی این تحقیق مقایسه و رابطه سنجی هوش هیجانی و سلامت روان در دانش آموزان پسر ورزشکار و غیر ورزشکار شهر جهرم بود.

     روش کار: 221 دانش آموز داوطلب در دو گروه ورزشکار (105 نفر) و غیر ورزشکار(116 نفر) قرار گرفتند. برای اندازه گیری متغیرهای هوش هیجانی و سلامت روان آزمودنی های هر دو گروه پرسشنامه هوش هیجانی بار-آن و سلامت روان ghq فرم 28 سوالی را تکمیل کردند. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون تی مستقل و آزمون همبستگی پیرسون استفاده شد.

     یافته ها: مقایسه نتایج تحقیق نشان داد که تفاوت معنی داری بین دانش آموزان ورزشکار و غیرورزشکار بر متغیر هوش هیجانی وجود نداشت (0.12=p). تفاوت معنی داری بین دانش آموزان ورزشکار و غیر ورزشکار بر متغیر سلامت روان وجود نداشت (0.221(p=. ضریب همبستگی بین این دو متغیر در گروه ورزشکار منفی و معنی دار بود (0.0001(p=. ضریب همبستگی بین این دو متغیر در گروه غیر ورزشکار و معنی دار بود (0.0001(p=.

    نتیجه گیری: با توجه به این که ارتباط معنی داری بین هوش هیجانی و سلامت روان دو گروه ورزشکار و غیر ورزشکار مشاهده نشد و برای روشن شدن اطلاعات در این زمینه نیاز به انجام پژوهش های بیش تر ضروری به نظر می رسد تا با فهم این اطلاعات، تقویت و افزایش هوش هیجانی و سلامت در دانش آموزان ورزشکار و غیرورزشکار در کنار تاثیر فعالیت ورزشی، اطلاعات مفیدی در اختیار مربیان و والدین آنان قرار گیرد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها