• ارزیابی کیفی وب سایت های فروش کالاها و خدمات ورزشی تفریحی با استفاده از روش وب کیو ای ام

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/07/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/07/20
    • تعداد بازدید: 335
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: پژوهش حاضر با هدف ارزیابی کیفی وب سایت های فروش کالاها و خدمات ورزشی تفریحی با استفاده از روش وب کیو ام ای صورت گرفت.

    روش کار: این تحقیق یک مالعه علی مقایسه ای است. از نوع تحقیقات کاربردی می باشد و به شکل میدانی انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه وب سایت های فروش کالاها و خدمات ورزشی تفریحی ایران که در حین انجام تحقیق موجود بودند می باشد؛ نمونه آماری انتخاب شده وب سایت هایی بود که با جستجوی کلید واژه هایی از قبیل "اوقات فراغت"، "کالای ورزشی"، "خدمات ورزشی" در موتور جستجو گوگل و یاهو انتخاب شدند، و از این بین، 30 وب سایت که حداقل 30درصد از ویژگی های وب سایت با کیفیت و مطلوب را داشتند با نظر متخصصین مدیریت ورزشی و علم اطلاعات پالایش شدند.

     یافته ها: در این پژوش ارزیابی کیفیت وب سایت ها نشان داد که مولفه قابلیت استفاده و قابلیت اطمینان وضعیت در حد متوسط، مولفه قابلیت عملکرد وضعیت در حد کم تر از متوسط و مولفه کارایی وضعیت بیش تر از متوسط دارند. هم چنین یافته های پژوهش نشان داد مولفه های قابلیت استفاده، قابلیت عملکرد، قابلیت اطمینان و کارایی در وب سایت های فروش کالاها و خدمات یکسان است و در نهایت کیفیت وب سایت های فروش کالاها و خدمات در سطح متوسط و یکسانی قرار دارند.

    نتیجه گیری: به نظر می رسد با وجود وب سایت های فروش کالا و خدمات ورزشی در ایران به کیفیت وب سایت ها توجهی نشده است و نیازمند بهبودسازی می باشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها