• ورزش در مدارس و علل کم توجهی به زنگ ورزش و بررسی مشکلات مربوط به آن

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/07/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/07/20
    • تعداد بازدید: 3957
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: هدف این پژوهش علل کم توجهی به زنگ ورزش و بررسی مشکلات مربوط به آن در مدارس بوده است.

    روش کار: روش تحقیق حاضر از نوع مشاهده و به شکل میدانی در یک دبیرستان دخترانه انجام شده است؛ و با حضور در زنگ تربیت بدنی، از آغاز تا پایان، مشکلات مربوط به آن مورد مشاهده و تحلیل قرار گرفته است.

    یافته ها: یافته ها حاکی از این بود که کم توجهی به زنگ ورزش دو دلیل عمده دارد؛ 1-مشکلات مربوط به درون مدرسه 2- مشکلات مربوط به بیرون مدرسه همچنین نگاه بیشتر دانش آموزان به ورزش نگاهی درسی ا ست که نمره آن صرفاً برای تأثیر در مدل حائز اهمیت است برای امتحان آن چهارچوب خاصی مشخص شده اما حرکت در این چهارچوب و ارزشیابی آن بر عهده خود دبیر است. دانش آموزان گاه زنگ ورزش را به عنوان یک واحد درسی عملی در نظر می گرفتند که تاثیر در معدل دارد و می تواند حتی سخت تر از شیمی و ریاضی باشد و گاه تعریفشان از زنگ ورزش یک جفت راکت و توپ و یک میز تنیس و در نهایت، زنگ تفریح بود و تصور این که معلم ورزش- اگر وجود داشته باشد- یک ربع دیرتر از سایر معلمان سر کلاس می آید و تا هفته دیگر آن ها را به امان خدا می سپارد. نتایج دیگر نشان داد عمده مشکلات، وضعیت مالی و کمبود امکانات است که به کم رنگ شدن زنگ ورزش در مدارس می انجامید.

     نتیجه گیری: امکانات آموزش و پرورش بسیار کم است. در واقع مسئولان آموزش و پرورش به علت کمبود فضا و زمان مناسب تلاش می کنند مشکلات آموزشی را حل کنند و برای مسائل پرورشی وقت چندانی ندارند. ورزش جزء نگرانی های درجه چندم محسوب می شود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها