• بررسی راهکارهای فرهنگی جهت جذب خیرین در بخش ورزش استان کرمان

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/07/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/07/20
    • تعداد بازدید: 524
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی راهکارهای فرهنگی جهت جذب خیرین در بخش ورزش استان کرمان صورت گرفت.

    روش کار: روش تحقیق پیمایشی و به لحاظ هدف کاربردی است. جامعه آماری این تحقیق شامل واقفین سال های 93-94-95، (220=n)، کارشناسان اداره اوقاف استان کرمان به تعداد 158 نفر و 36 نفر از خیرین وزشی یار (در مجموع تعداد 414 نفر) بودند. با توجه به حجم جامعه آماری، برای نمونه گیری از روش تمام شمار استفاده شد. پس از مطالعه ادبیات، پیشینه و مبانی نظری مرتبط با موضوع تحقیق، لیست اولیه ای از راهکارها تهیه شد که پژوهشگر را در انجام مصاحبه های کیفی یاری نمود. با انجام مصاحبه های کیفی با واقفین و کارشناسان و تجزیه و تحلیل مصاحبه ها، لیست اولیه تکمیل گردید که در نهایت پرسشنامه ای تهیه گردید. در این پرسشنامه از مقیاس پنج ارزشی لیکرت (خیلی زیاد، زیاد، متوسط، کم و خیلی کم) استفاده شد.

    یافته ها: نتایج بیانگر این مطلب است که فرض صفر رد می شود (0.05(p< در نتیجه بین میزان راهکارهای فرهنگی جهت جذب خیرین در بخش ورزش و نمره ملاک اختلاف معناداری وجود دارد.

    نتیجه گیری: به نظر می رسد برنامه های فرهنگی از سویی بر جایگاه فرهنگ و امور فرهنگی در زندگی مردم و از سوی دیگر به رسوخ و نفوذ عمیق باورها، اعتقادات، آداب و سنن اخلاقی و اجتماعی و دیگر امور فرهنگی در شخصیت آحاد اجتماع باز می گردد. ایفای وظایف فرهنگی به مراتب پیچیده تر و دشوارتر از انجام وظایف دیگر است و از این رو زمان و فرصت بیش تری را نیز می طلبد؛ زیرا در انجام فعالیت های فرهنگی که در راستای هویت بخشی و هدایت افراد است تنها یک عامل فرهنگی دخالت ندارد، بلکه مجموعه ای از عوامل زیستی، روان شناختی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی باید به نحوی در راستای این فعالیت هماهنگ گردد تا به نتیجه بخشی این گونه فعالیت ها امید بست.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها