همایش ، رویداد ، ژورنال
اینستاگرام تی پی بین
حوزه های تحت پوشش رویداد
  • بررسی تأثیر تماس با طبیعت بر عواطف مثبت و منفی و شادی در شهروندان شهر بندرعباس

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1394/11/26
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1394/11/26
    • تعداد بازدید: 624
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر تماس با طبیعت بر عواطف مثبت و شادی در شهروندان شهر بندرعباس انجام گرفت.

    روش: این پژوهش به روش علی – مقایسه ای از نوع پس رویدادی بود. برای این منظور نمونه ای 30 نفری از افرادی که در محیط طبیعی کار می کردند و افرادی که در آپارتمان و محیط پراسترس کار می کردند به صورت سیستماتیک و هدفمند انتخاب شدند  و به دو گروه تقسیم شدند 15 نفر افرادی که در محیط طبیعی کار می کردند و 15 نفر افرادی که در آپارتمان و محیط پر استرس کار می کردند. سپس از نظر سن، جنس و تحصیلات همتاسازی شدند. ابزارهای مورد استفاده در این پژوهش، پرسشنامه روان درمانی مثبت نگر و پرسشنامه عاطفه مثبت و منفی بود. برای تجزیه و تحلیل داده های گردآوری شده ازآمار توصیفی و استنباطی استفاده شده است. قسمت آمار توصیفی شامل  میانگین، انحراف معیار بود. از واریانس چند متغیری (مانوا) برای آزمون فرضیه های پژوهش استفاده شد.

    یافته ها: نتایج نشان دادند از نظر متغیرهای زندگی لذتمند و عواطف مثبت بین دو گروه محیط طبیعی و محیط بسته تفاوت معنی دار وجود دارد امادر زندگی متعهدانه، زندگی معنادار و عواطف منفی بین دو گروه تفاوت معنی داری وجود نداشت.

    نتیجه گیری: یافته ها نشان دادند تماس با محیط های طبیعی تاًثیر چشمگیری بر سلامت عاطفی افراد ندارد هر چند که در در ابعاد زندگی لذتمند و عواطف مثبت تاًثیر گذار بود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها