• جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/12/09
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/12/09
    • تعداد بازدید: 384
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقدمه: با افزایش استفاده از فناوری های مدرن ارتباطی از جمله وسایل سیار و به کارگیری این فناوری ها در آموزش و یادگیری، توجه به کیفیت این ابزارها و نیازهای استفاده کنندگان از این ابزارها امری ضروری است. هدف این مطالعه بررسی عوامل موثر بر یادگیری سیار بر اساس مدل frame از دیدگاه دانش آموزان مدارس خاص مقطع متوسطه اول شهرستان میناب بود.

    روش ها: مطالعه از نوع توصیفی بوده و نمونه پژوهش شامل 150 نفر از دانش آموزان مدارس خاص مقطع متوسطه اول شهرستان میناب در سال 97 بودند که به صورت تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. ابزار گرداوری داده ها، پرسشنامه محقق ساخته 29 سؤالی بود که بر اساس مدل frame طراحی شده بود. روایی صوری و محتوایی ابزار تائید شد و جهت پایابی شاخص پیوستگی درونی (الفای کرونیاخ) 84% به دست آمد. جهت تحلیل داده ها از آمارتوصیفی استفاده شد.

    نتایج: یافته های پژوهش نشان داد که در بعد یاد گیرنده بیش ترین میانگین با 08.1±85.3 مربوط به نگرش دانش آموزان نسبت به استفاده از موبایل به عنوان ابزار آموزشی بود. در بعد اجتماعی بالاترین میانگین با 04.1±24.3 مربوط به استفاده از موبایل جهت تعامل با هم کلاسی ها بود. در بعد یادگیری تعاملی بالاترین میانگین با 97.0±48.2 مربوط به استفاده از موبایل در جهت انتقال ایده ها و اطلاعات با دیگر فرا گیران بود. در بعد قابلیت استفاده از وسیله بیش ترین میانگین با 46.1±37.3 مربوط به میزان استفاده از موبایل برای فعایت های آموزشی و پژوهشی در طول شبانه روز بود. در بعد تکنولوژی اجتماعی بیش ترین میانگین با 92.0±90.3 مربوط به مؤثر بودن استفاده از کتاب های الکترونیکی در آموزش بود. در بعد ابزار یافته های پژوهش نشان داد که یادگیرندگان ترجیح می دهند که تلفن همراه انها از نوع صفحه لمسی مسطح و دارای حافظه بیش از 3 گیگابایت با سرعت پردازش بالا و در اندازه متوسط باشد.

    نتیجه گیری: با توجه به نتایج به دست آمده طراحان ابزارهای یادگیری سیار باید در طراحی ابزارها، به ترجیحات استفاده کنندگان توجه نمایند وابزارهایی تولید کنند که میزان کار آمدی این ابزار را به حداکثر برساند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها