• بررسی تاثیر عوامل شخصیتی موثر بر اعتیاد به خرید در مصرف کنندگان (مطالعه موردی: مشتریان فروشگاه های افق کوروش در شهر تهران)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/07/30
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/07/30
    • تعداد بازدید: 445
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    بررسی تاثیر عوامل شخصیتی موثر بر اعتیاد به خرید در مصرف کنندگان (مطالعه موردی: مشتریان فروشگاه های افق کوروش در شهر تهران)

    هدف از انجام این پژوهش "بررسی تاثیر عوامل شخصیتی موثر بر اعتیاد خرید مصرف کنندگان فروشگاه افق کوروش در شهر تهران است. روش تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش، توصیفی- پیمایشی می باشد. روش جمع آوری داده ها، میدانی، کتابخانه ای است. ابزار جمع آوری داده ها، پرسشنامه می باشد که از روایی و اعتبار مورد تایید برخوردار است. پایایی پرسشنامه از طریق آلفای کرونباخ محاسبه می شود. ضریب پایایی کل پرسشنامه 0.080 است. جامعه آماری این تحقیق کلیه مشتریان فروشگاه افق کوروش در شهر تهران می باشد. حجم نمونه آماری این تحقیق با استفاده از فرمول کرجسی- مورگان، 384 نفر تعیین گردیده است و روش نمونه گیری در دسترس می باشد. در این تحقیق از آزمون تحلیل عاملی تاییدی و سپس از مدل معادلات ساختاری استفاده شده است. روش تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از دو نرم افزار spss و lisrel می باشد. یافته های این تحقیق نشان داد که آزرده خوبی تاثیر معنی داری بر مادی گرایی دارد مادی گرایی تاثیر معنی داری بر مدگرایی دارد آزرده خوبی تاثیر معنی داری بر خرید وسواسی ندارد. مادی گرایی تاثیر معنی داری بر خرید وسواسی داد. مدگرایی تاثیر معنی داری بر خرید وسواسی دارد. خرید وسواسی تاثیر معنی داری بر اعتیاد به خرید دارد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها