• تجربه طراحی و اجرای معماری صنعتی نمای ساختمان به روش فولدینگ با مصالح نوین و روش های پیشرفته ساخت (نمونه موردی مجتمع تجاری کوثر و ویلای مسکونی نمک آبرود)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/07/30
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/07/30
    • تعداد بازدید: 388
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    تجربه طراحی و اجرای معماری صنعتی نمای ساختمان به روش فولدینگ با مصالح نوین و روش های پیشرفته ساخت (نمونه موردی مجتمع تجاری کوثر و ویلای مسکونی نمک آبرود)

    تکنولوژی مجموعه ابزاری است که گسترش اختیارات انسان را فراهم ساخته است. تکنولوژی نمای دوپوسته اغلب برای ساختمان هایی در راستای توسعه پایدار و حفظ محیط زیست بوسیله کاهش مصرف سوخت های فسیلی و انرژی طراحی می شود. پنجره با دارا بودن کم ترین مقاومت حرارتی به عنوان پوسته خارجی ضعیف ترین بخش ساختمان در مقابل اتلاف انرژی است، هم چنین پنجره های معمولی سبب انتشار آلودگی صوتی به داخل ساختمان و فضاهای آن می شود. مقاله حاضر با هدف ارتقاء توامان عملکرد اقلیمی- زیبایی شناسانه با روش طراحی فولدینگ به معرفی روشی فناورانه در بازسازی نماهایی با قدمت بیشتر و بازدهی کم تر در مبحث انرژی می پردازد. روشی که وحدت اهداف معماری پایدار و فن آورانه را مطلوب نظر دارد تا علاوه بر پاسخ به سرفصل های معماری پایدار، فعال کننده احساسات زیبایی شناسانه در مخاطب اثر از طریق شیوه های فناورانه باشد. به عبارتی کوششی واقعی و نه صرفا نظری در ادغام احساسات زیبایی شناسانه، پاسخ به سیاست های معماری پایدار و تامین عملکرد مورد نظر نما بعنوان اثر معماری با روشی فناورانه (استفاده از فن آوری فولدینگ و روش های پیشرفته صنعتی ساخت) در کنترل و استفاده بهینه از نور روز و تابش شدید جبهه جنوبی اقلیم گرم و خشک تهران بوده است. با شروع جنبش مدرن در معماری، استفاده از نماهای تمام شیشه ای به یکباره افزایش چشمگیری پیدا کرد چرا که استفاده از سیستم های غیرفعال خورشیدی تبدیل به نیاز جوامع در راستای سیاست تقلیل نیاز به سوخت و انرژی در راستای اهداف معماری پایدار و جنبش سبز شد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها