• شناسایی و رتبه بندی عوامل آسیب پذیری و عیوب جوشکاری اتصالات سازه های فولادی با روش ترکیبی دیمتل و فرایند تحلیل شبکه ای(anp)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/07/30
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/07/30
    • تعداد بازدید: 366
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    شناسایی و رتبه بندی عوامل آسیب پذیری و عیوب جوشکاری اتصالات سازه های فولادی با روش ترکیبی دیمتل و فرایند تحلیل شبکه ای anp))

    ساختمان های فلزی به دلیل مزایای خاصی که دارند در حال حاضر درصد بالایی از ساخت و سازهای شهری را به خوداختصاص می دهند. کیفیت اتصالات جوشی نقش بسزایی در عملکرد ساختمان های فلزی در برابر بارهای مختلف وارده خصوصا بار زلزله خواهد داشت. لذا تاب آورسازی ساختمان های فلزی در مقابل مخاطرات طبیعی از طریق اصلاح عیوب اتصالات میسر می باشد. با توجه به اهمیت موضوع هدف این پژوهش شناسایی و اولویت بندی شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر عوامل آسیب پذیری و عیوب جوشکاری اتصالات سازه های فولادی می باشد. جهت دستیابی به هدف پژوهش، بر اساس مدل سلسله مراتبی، پرسشنامه خبرگان بین مدیران و خبرگان توزیع گردید. پس از بررسی و تایید پایایی و روایی ابزار گردآوری داده ها پژوهش، با استفاده از تکنیک dematel رابطه درونی بین مولفه های موثر بر عیوب در اتصالات مشخص گردید و مدل شبکه متناظر با آن ترسیم گردید. سپس بر اساس مدل شبکه ارائه شده پرسشنامه خبرگان طراحی گردید. داده های مربوط به این پرسشنامه در واقع داده های ماتریس مقایشات زوجی متناظر با مدل شبکه استخراج شده است که به عنوان ورودی روش anp مورد استفاده قرار گرفت. نتایج حاصل از رویکرد تلفیقی anp و dematel در خصوص تعیین وزن معیارها و اولویت بندی عوامل موثر بیانگر این است که در بین عوامل، پاشش (با وزن 0.216) دارای بیش ترین درجه اهمیت و عامل تخلخل سوزنی (با وزن 0.065) درای کم ترین درجه اهمیت می باشند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها