• ارزیابی و مدیریت منابع آب غیرمتعارف (پساب تصفیه شده) شهرستان سبزوار با استفاده از روش چند معیاره تحلیل سلسله مراتبی (ahp)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/07/30
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/07/30
    • تعداد بازدید: 228
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    ارزیابی و مدیریت منابع آب غیرمتعارف (پساب تصفیه شده) شهرستان سبزوار با استفاده از روش چند معیاره تحلیل سلسله مراتبی ahp))

    استفاده مجدد از فاضلاب بهعنوان یک راه حل برای مدیریت بهتر منابع آب و روشی مناسب برای حل مشکلات کمبود آب بهویژه در مناطقی که منابع آبی موجود محدودی دارند، است. انتخاب مجدد استفاده از فاضلاب برای استفاده های مختلف یک فرایند چندبعدی است که شامل معیارها، زیرمعیارها و ذینفعان متعدد است. روش های تصمیم گیری چند معیاره ((mcdm اغلب برای حل مسائل مختلف تصمیم گیری مورد استفاده قرار می گیرند. روش تحلیل سلسله مراتبی تحلیلی (ahp) به طور گسترده ای برای حل مسائل چندمعیاره مورد استفاده قرار گرفته است. در این مطالعه، یک مدل mcdm مبتنی بر ahp برای به دست آوردن اولویت استفاده از پساب تصفیه شده در شهرستان سبزوار ایجاد شده و مورد بررسی قرار گرفته است. برای این منظور یک ساختار سلسله مراتبی با سطوح مختلف (چهار معیار، 15 زیر معیار و پنج گزینه) اعمال می شود و پس از انجام مدل و تحلیل حساسیت، نتایج ارائه می شود. نتایج نشان می دهد که تغذیه سفره آب زیرزمینی بهترین جایگزین برای استفاده مجدد فاضلاب و پس از آن، استفاده در مصارف زیست محیطی است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها