• بررسی و اولویت بندی نقاط حادثه خیز در راه های برون شهری با استفاده از بررسی آماری میزان تصادفات (مطالعه موردی: محور آمل-بابل)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/07/30
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/07/30
    • تعداد بازدید: 207
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    بررسی و اولویت بندی نقاط حادثه خیز در راه های برون شهری با استفاده از بررسی آماری میزان تصادفات (مطالعه موردی: محور آمل-بابل)

    امروزه با توجه به افزایش خودروهای سواری در نتیجه ی افزایش روزافزون جمعیت جهان و حرکت جهان بسوی صنعتی شدن، تعداد تصادفات در حال افزایش است. کشورهای نیمه صنعتی همچون ایران، با سرعت بسیار زیادی این مسیر را طی نموده و این سرعت زیاد، موجب ایجاد خسارات و حوادثی در حین خود شده است. وقوع تلفات جانی فراوان در اثر وقوع تصادفات مرگبار در محورهای کشور، از جمله ی این تبعات است. استان های شمالی کشور با توجه به وجود محورهای پرتردد خصوصا در ایام تعطیلات سال و نبود ایمنی و زیرساخت های کافی و مناسب در آن ها، از جمله راه های ناایمن کشور محسوب می شوند که لزوم انجام شناسایی نقاط مستعد خطر و حادثه خیز در آن ها ضروری و لازم الاجرا است. بدین منظور در پژوهش حاضر سعی شده است تا محور آمل بابل واقع در استان مازندران که بزرگراهی با طول 32 کیلومتر به شکل چهاربانده بوده و هرروزه خودروهای عبوری بسیار زیادی از نقاط مختلف از این محور برای گذر به مناطق مرکزی استان مازندران و دستیابی و استان های گلستان و خراسان شمالی عبور نموده و در جهت عس آن نیز، برای دستیابی به شهرهای اطراف و استان گیلان و تهران، از آن عبور می نمایند، تحت ارزیابی های آماری و تحلیلی با استفاده از آمار پلیس راه کشور در طی سال های 1390 تا 1393 با استفاده از روش های مختلف نموده و نقاط حادثه خیز در این محور، شناسایی، معرفی و اولویت بندی شوند. در پایان مشخص شد که نقطه با عنوان pl.4 در کیلومتر 9 از مبدا شهر آمل، از حیث اکثریت روش های آماری و تحلیلی در پژوهش، به عنوان حادثه خیزترین نقطه در این محور شناسایی و معرفی شده است. هم چنین سه نقطه ی حادثه خیز دیگر نیز شناسایی شده است که دارای میزان خطر بسیار زیادی بوده و نیازمند انجام عملیات بهسازی در آن ها هستند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها