• جایگاه معماری داخلی در فرآیند تغییر کاربری بناهای تاریخی (نمونه موردی تغییر کاربری خانه نصیرالدوله آصفی به کانون پرورش فکری کودک و نوجوان)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/07/30
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/07/30
    • تعداد بازدید: 736
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقاله جایگاه معماری داخلی در فرآیند تغییر کاربری بناهای تاریخی (نمونه موردی تغییر کاربری خانه نصیرالدوله آصفی به کانون پرورش فکری کودک و نوجوان)

    احیاء و مرمت شاخه ای از هنر معماری است که برپایه شناخت و مطالعه بناها و بافت های تاریخی به لحاظ کالبدی و عملکردی می انجامد. یک بنای تاریخی با گذشت زمان و بروز تغییرات دچار دگرگونی های فراوانی می شود گاه، این دگرگونی ها ترد و ترک بنا که توسط ساکنان و یا حتی تخریب آن را سبب می گردند در چنین شرایطی یک بنای تاریخی نیاز به حفاظت دارد. معماری داخلی در فرآیند حفاظت از یک بنای تاریخی ملاحظات زیادی را دربرمی گیرد. کارکردن در یک بنای تاریخی طراح را بر آن وارمی دارد که پاسخگوی ارزش ها و شرایط حاکم براثر تاریخی باشد یکی از راهکارهای بیشماری که برای حل مشکلات موجود برروی یک اثر تاریخی وجود دارد تغییرکاربری آن است مقاله حاضر به بررسی جایگاه معماری داخلی در فرآیند تغییر کاربری بناهای تاریخی و یک نمونه موردی (تغییر کاربری خانه نصیرالدوله عاصفی به کانون پرورش فکری کودک و نوجوان) پرداخته و معماری داخلی رو در مواجه با بنا های تاریخی ضمن رعایت اصول بازگشت پذیری در پی ایجاد بستری مناسب در بنای تاریخی خواهد بود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها