• جستاری پیرامون رابطه میان ابعاد مکان با حس دلبستگی در فضا های مسکونی (نمونه موردی: مجتمع مسکونی پردیسان و لاکان شهر در رشت)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/07/30
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/07/30
    • تعداد بازدید: 273
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقاله جستاری پیرامون رابطه میان ابعاد مکان با حس دلبستگی در فضا های مسکونی (نمونه موردی: مجتمع مسکونی پردیسان و لاکان شهر در رشت)

    حس دلبستگی افراد به مکان به معنی شکل گیری پیوند عاطفی میان فرد با مکان می باشد. در ایجاد این پیوند عاطفی ابعاد مکان می تواند تاثیرگذار باشد. هدف اصلی این پژوهش رتبه بندی ابعاد مکان براساس میزان تاثیر آن ها بر حسب انجام مشاوره تخصصی دلبستگی افراد به مکان زندگی آن ها می باشد. فرض بر این است که کالبد مکان به عنوان یکی از ابعاد مکان بیش ترین تاثیر بر حس دلبستگی دارد. پژوهش حاضر مطالعه ای توصیفی- تحلیلی و پیمایشی با هدف بررسی رابطه میان ابعاد مکان با مفهوم حس دلبستگی به مکان می باشد. داده ها در بخش نظری از طریق مطالعه متون و در بخش جمع آوری اطلاعات در مورد بررسی عواطف میان ساکنین مجتمع مسکونی لاکانشهر و پردیسان نسبت به مکان زندگی آن ها از طریق مشاهده میدانی و پرسشنامه گردآوری شده است. برای تحلیل داده های مذکور از آزمون فریدمن با نرم افزار spss20 استفاده شده است. نتایج گویای آن است که از میان ابعاد مکان فضای سبز بیشترین و فعالیت کم ترین تاثیر را بر شکل گیری عواطف ساکنین هر دو مجتمع داشته است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها