• کاربرد رنگ در محیط های درمانی از لحاظ عملکرد

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/07/30
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/07/30
    • تعداد بازدید: 409
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقاله کاربرد رنگ در محیط های درمانی از لحاظ عملکرد

    رنگ، نه تنها به لحاط کاربردی و اثرات روان شناسی در زندگی بیماران دارد. بلکه با بکارگیری درست رنگ، می توان انعکاس نور را کنترل کرد و بیش ترین و بهترین بهره را از نور برد. رنگ ها ممکن است باعث خطای دید و تغییر در ابعاد فضاها گردند و برهمکنش میان رنگ ها ممکن است باعث افزایش خطا در تشخیص بیماری گردد. هم چنین رنگ می تواند به عنوان ابزار قوی درمسیریابی مورد استفاده قرار گیرد. هدف: شناخت چگونگی به کارگیری رنگ در فدرمانی با توجه به ویژگی هر رنگ، برهم کنش میان آن ها و بر هم کنش میان نورو رنگ، با در نظر گرفتن نیازهای خاص بیماران مانند سالمندان و افراد کم بینا، جهت بهبود شرایط محیطی، جلوگیری از سردرگمی و کاهش خطا در تشخیص بیماری اهداف اصلی این پژوهش است.

    روش پژوهش: روش پژوهش بر اساس مطالعات کتابخانه ای و تحلیل محتوایی پیرامون مبانی نظری پژوهش مورد نظر می باشد.

    نتایج: رنگ دارای نقش اساسی برای بهبود شرایط محیطی، کسب اطلاعات و مسیریابی است. از جنبه ی زیبایی شناسی رنگ قادر است شرایط جذاب و خوشایندی برای کاربران فراهم سازد. با استفاده از ویژگی های رنگ می توانیم در جهت رفع نیازهای خاص کاربران بکوشیم. در عین حال، درنظرگرفتن برهمکنش میان نور و رنگ و بازتاب سطوح هم نیاز به بررسی دقیق دارد.

    بحث: مسیری که این مقاله می پیماید اصولاً عبارت است از: شناخت رنگ ویژگی های آن، تأثیرگذاری رنگ بر فضای معماری و ارائه ی راهکارهایی جهت کاربرد صحیح رنگها در مراکز درمانی.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها