• بهره گیری از عوامل کالبدی تاثیرگذار بر کاهش استرس در مرکز درمانی کودکانه (اراِئه الگوهای طراحی برای مراکز درمانی کودکان در سبزوار)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/07/30
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/07/30
    • تعداد بازدید: 394
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقاله بهره گیری از عوامل کالبدی تاثیرگذار بر کاهش استرس در مرکز درمانی کودکانه (اراِئه الگوهای طراحی برای مراکز درمانی کودکان در سبزوار)

    با توجه به نقش مهم مراکز درمانی در حفظ و بازگرداندن سلامت به اقشار جامعه لزوم توجه به طراحی معماری بیمارستان چه از لحاظ کالبدی و عملکردی و چه از لحاظ معماری داخلی بیش از پیش احساس می شود. دانشمندان جامعه شناس اذغان داشته اند نوع طراحی بیمارستان در میزان افزایش استرس در بیماران موثر است. در این میان کودکان نقش مهمی دارند و طراحی ضعیف محیط درمانی می تواند بر سلامتی و روان کودک تاثیر منفی بگذارد و بدین علت امروزه توجهات به طراحی محیط های مطلوب برای کودکان بیمار می باشد. اگرچه کودکان به ندرت سخنی از استرس به زبان می آورند اما به این معنا نیست  که استرس را نمی شناسند و واکنشی در برابر استرس از خود نشان نمی دهند. این مقاله با هدف ارایه الگوهایی برای طراحی مرکز درمانی کودکان انجام شده است. در پژوهش حاضر از روش های کتابخانه ای و میدانی استفاده شده است، همچین ابزار تحیق مطالعات کتابخانه ای، منابع و پرسشنامه می باشد. داده های به دست آمده از پرسشنامه به وسیله نرم افزار spss تحلیل و نتایج مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت باتوجه به نتایج حاصل از تحقیقات راهکارهایی برای کاهش استرس در مرکز درمانی پیشنهاد گردید.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها