• بررسی رابطه ی سلامت معنوی و احساس غربت در دانشجویان دکترای حرفه ای دوره علوم پایه و فیزیوپاتولوژی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1398/07/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1398/07/01
    • تعداد بازدید: 401
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقاله بررسی رابطه ی سلامت معنوی و احساس غربت در دانشجویان دکترای حرفه ای دوره علوم پایه و فیزیوپاتولوژی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان

    بررسی سلامت معنوی از موضوعات مهم قرن حاضر در تمامی اقشار جامعه و ازجمله دانشجویان است. ماهیت زندگی دانشجویی احتمال ایجاد احساس غربت را بالاتر می برد. آیا سلامت معنوی در بین دانشجویان می تواند با احساس غربت آن ها رابطه داشته باشد؟ هدف مطالعه حاضر بررسی احساس غربت و سلامت معنوی در دانشجویان دکترای حرفه ای دوره علوم پایه و فیزیوپاتولوژی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در سال 1397- 1396 بوده است.

    این مطالعه یک مطالعه توصیفی- تحلیلی مقطعی بود. پرسشنامه های احساس غربت و سلامت معنوی (پرسشنامه استاندارد احساس غربت زارع و همکاران، 1391؛ پرسشنامه استاندارد سلامت معنوی الوتزین و الیسون) و سؤالات عوامل دموگرافیک، به صورت حضوری جهت تکمیل در اختیار 350 نفر از دانشجویان قرار گرفت. سپس داده های جمع آوری شده وارد نرم افزار spss شد و مورد تحلیل قرار گرفت. برای توصیف داده ها از شاخص های مرکزی (میانه و میانگین) و آزمون های آماری t test و ضرایب همبستگی پیرسون بسته به نوع داده ها استفاده شد.

    بر طبق نتایج این مطالعه، سلامت معنوی و احساس غربت با هم ازنظر آماری ارتباطی ندارند و مستقل از همدیگر هستند. سلامت معنوی و احساس غربت هیچ کدام با ترم تحصیلی ازنظر آماری ارتباط معنی داری نداشتند. سلامت معنوی با سن، جنسیت و رشته تحصیلی ازنظر آماری ارتباط معنی داری نداشت.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها