• بررسی رابطه بین سلامت عمومی با اعتیاد به اینترنت در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1398/07/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1398/07/01
    • تعداد بازدید: 328
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقاله بررسی رابطه بین سلامت عمومی با اعتیاد به اینترنت در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد

    هدف: کاربردهای فراوان اینترنت و جذابیت های آن سبب شده است که در سال های اخیر پدیده ای با عنوان "اعتیاد به اینترنت" ظهور یابد. از این رو، پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین سلامت عمومی و اختلال اعتیاد به اینترنت در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده است.

    روش: روش این پژوهش، یک مطالعه توصیفی- مقطعی است. جامعه مورد مطالعه، کلیه دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال تحصیلی 94-95 هستند که 330 نفر به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. ابزار اندازه گیری نیز پرسشنامه ای که شامل 3 قسمت بود، در اختیار دانشجویان قرار گرفت. قسمت اول پرسشنامه اطلاعات جمعیت شناختی، قسمت دوم پرسشنامه اعتیاد به اینترنت یانگ و قسمت سوم پرسشنامه  سلامت عمومی (ghq-28) گلد برگ بوده است. برای بررسی رابطه بین ابعاد سلامت عمومی و اعتیاد به اینترنت از آزمون آماری همبستگی پیرسون استفاده شد.

    یافته ها: بررسی ضرایب همبستگی نشان داد که بین اعتیاد به اینترنت و اختلالات جسمانی همبستگی کمی وجود دارد که به لحاظ آماری معنادار است. بین اعتیاد به اینترنت و اختلال افسردگی همبستگی مثبت و ضعیفی وجود دارد که به لحاظ آماری معنادار است. بین اعتیاد به اینترنت و اختلال اضطرابی همبستگی مثبت و ضعیفی وجود دارد که این مقدار به لحاظ آماری معنادار می باشد. بین اعتیاد به اینترنت و اختلال کارکرد اجتماعی همبستگی مثبت و متوسطی وجود دارد که به لحاظ آماری معنادار می باشد.  هر واحد افزایش در اعتیاد به اینترنت با افزایش اختلال در کارکرد اجتماعی همراه بوده است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم