• تأثیر تبلیغات غیرشخصی بر جذب، نگهداری و وفاداری مشتریان استخرهای شنا

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1398/05/24
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1398/05/24
    • تعداد بازدید: 307
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقاله تأثیر تبلیغات غیرشخصی بر جذب، نگهداری و وفاداری مشتریان استخرهای شنا

    زمینه و هدف: پژوهش حاضر به لحاظ هدف، کاربردی و به لحاظ جمع آوری اطلاعات میدانی است. هدف از این تحقیق بررسی اثربخشی تبلیغات غیرشخصی بر جذب، نگهداری و وفاداری مشتریان بود. جامعه آماری مطالعه حاضر عبارت است از تمامی مشتریان بالقوه استخرهای منطقه یک شهرداری تهران. براساس اطلاعات به دست آمده، جمعیت تهران در این منطقه حدود پانصدهزار نفر است. طبق جدول مورگان برای جامعه ی بیش از صدهزار نفر حداقل حجم نمونه 384 نفر می باشد.

    روش کار: برای این تحقیق 500 پرسشنامه در میان مشتریان استخرها توزیع گردید که در این میان از 416 پرسشنامه به ثمر رسیده استفاده شد. 13 استخر سرپوشیده در منطقه یک شهرداری تهران شناسایی شدند. پرسشنامه های تحقیق در این استخرها، به تعداد برابر (38 تا 39 تعداد برای هر استخر) توزیع شدند و آزمودنی ها به میل خود پرسشنامه را تکمیل کرده اند. پرسشنامه تحقیق براساس قابلیت اطمینان و تحلیل فاکتورها مورد تحلیل قرار گرفت و نتایج نشان داد که سوالات برای آزمودن اطلاعات جمع آوری شده مناسب بودند. به منظور بررسی پایایی درونی سوالات پرسشنامه، از تکنیک سنجش پایایی ضریب آلفای کرونباخ استفاده گردید: ضرایب به دست آمده از پرسشنامه، نشان دهنده پایایی بالا و قابل قبول برای همه مولفه ها می باشد.

    یافته ها: تبلیغات نوشتاری، تبلیغات رادیویی و تلویزیونی، تبلیغات اینترنتی و تبلیغات پیامکی در جذب مشتریان موثر بوده اند. اما شواهد کافی برای اثبات اثربخشی تبلیغات نمایشی و تابلوهای سطح شهر در جذب مشتریان پیدا نشد. تبلیغات نوشتاری، تبلیغات نمایشی، تابلوهای تبلیغاتی، تبلیغات اینترنتی و تبلیغات پیامکی در نگهداری و وفاداری مشتریان موثر بودهاند. اما شواهد کافی برای اثبات اثربخشی تبلیغات رادیویی و تلویزیونی در نگهداری و وفاداری مشتریان پیدا نشد.

    نتیجه گیری: نتایج حاکی از آن بود که تبلیغات غیرشخصی بر جذب مشتریان موثر است اما شواهد کافی برای اثبات تاثیر آن بر نگهداری و وفاداری مشتریان یافت نشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها