• الویت بندی ابعاد تعهد ورزشی ورزشکاران وابسته به نیروهای مسلح

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1398/05/24
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1398/05/24
    • تعداد بازدید: 478
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقاله الویت بندی ابعاد تعهد ورزشی ورزشکاران وابسته به نیروهای مسلح

    زمینه و هدف: فراز و فرودهای زندگی حرفه ای ورزشکاران پیوسته مشحون از سؤالات تأمل برانگیزی بوده که پرداختن به آن ها پیامدهای ویژه ای را درپی داشته است. از این رو، این پژوهش به دنبال اولویت بندی عوامل مؤثر بر تعهد ورزشی ورزشکاران وابسته به نیروهای مسلح می باشد.

    روش کار: روش پژوهش، از نوع توصیفی بوده و جامعه آماری تحقیق شامل 290 نفر از ورزشکاران وابسته به نیروهای مسلح می باشد. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته مشتمل بر 33 سؤال با مقیاس پنج ارزشی لیکرت بود که روایی آن با روش تحلیل عاملی اکتشافی و پایایی آن با روش آلفای کرونباخ بررسی گردید. برای آزمون فرضیه های پژوهش از آزمون فریدمن در سطح معنی داری 0.001 p≤ استفاده شد. بر اساس تحلیل عاملی 33 متغیر در شش گروه تحت عناوین لذت و رضایتمندی، عوامل فردی، امکانات و تجهیزات، مشوق ها، قوانین و مقررات و مالی قرار گرفتند.

    یافته ها: در مقیاس پنج ارزشی لیکرت میزان اهمیت متغیرها از دیدگاه ورزشکاران وابسته به نیروهای مسلح بررسی شد. بر این اساس «امکانات و تجهیزات» با میانگین 0.77 ±3.84 با اهمیت ترین عامل و «لذت و رضایتمندی» با میانگین 0.45± 3.16 به عنوان کم اهمیت ترین عامل انتخاب شد. هم چنین «مشوق ها» با میانگین 0.60 ± 3.64 دومین عامل، «قوانین و مقررات» با میانگین 0.38 ± 3.58 سومین عامل،«مالی» با میانگین 0.60 ± 3.36 چهارمین عامل و « عوامل فردی» با میانگین 0.48 ± 3.18 به عنوان پنجمین عامل شناسایی شد.

    نتیجه گیری: بر اساس نتایج حاضر، ضروری است که مدیران تربیت بدنی نیروهای مسلح از تمامی امکانات سخت افزاری و نرم افزاری که در سطح کشور در اختیار نیروهای مسلح وجود دارد، استفاده کنند تا از این طریق بتوانند با مشاعد کردن عواملی بر روی تعهد ورزشکاران تأثیر بگذارند تا سطح تعهد آنان را افزایش داده و از این طریق رشد چشمگیری در عرصه ی ورزش نیروهای مسلح داشته باشند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها