• مطالعه طراحی نوآور محصولات گردشگری هوشمند

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1398/05/24
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1398/05/24
    • تعداد بازدید: 276
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقاله مطالعه طراحی نوآور محصولات گردشگری هوشمند

    زمینه و هدف:به پژوهش حاضر، با مفهوم شهر هوشمند آغاز گردیده، به طراحی گردشگری هوشمند ختم می شود. از این رو تمرکز تحقیق بر بخش کوچکی از صنعت کلی هوشمند،و تلاش در راستای پشتیبانی و تکمیلی نظریه شهر هوشمند است که از مطالعات آموزنده نویسنده است. در این مقاله، به نحوی منطقی، هر گام رو به جلو، توسط مولف برداشته شده؛ و مفاهیم برنامه ریزی شهری از منظر تفکر خودنگر تا کلان نگر ترکیب گردیده اند. در پایان، فرآیند، طراحی سازماندهی یافته که متناسب با طراحی در صنعت هوشمند است.

    روش کار: این تحقیق از نوع کیفی و کاربردی است که داده های مورد نیاز آن به شیوه کتابخانه و اسناد گردآوری شده است. جمع آوری داده ها از کشورهای دارای گردشگری هوشمند صورت گرفته است.

    یافته ها: در این پژوهش به واسطه محدودیت زمانی و انرژی، مطالعات بسنده پیرامون جنبه های دولت و بنگاه های اقتصادی در سیستم گردشگری هوشمند صورت نگرفته در حالیکه این دو بخش در بردارنده اثرات چشمگیر بر اجراءها هستند. ایده این امر، حائز ارزش است، لیکن بدون اقدامات شایسته، فاقد ارزش خواهند بود. پس از این پروژه، مولف بر این باور است که مرحله توسعه صنعت گردشگری هوشمند در ایران را می یابد به سطوحی متفاوت تقسیم نمود. در شهری مانند تهران، اصفهان، شیراز آگاهی نسبت به صنعت هوشمند، وجود ندارد و طراحی پیشرفته- در عوض اثبات راحتی- می تواند سردرگم کننده باشد. از این رو مایلیم سیستم هوشمندتر را در صنعت گردشگری- در ازای محصولات هوشمند که فناوری کامل هستند- تثبیت نماییم. این سیستم هوشمند می باید ساده، سریع، آسان جهت ارتقاء و مورد پسند باشد.

    نتیجه گیری: ایران همچنان به اصول کاری بالا به پایین، عادت داشته و شرکت ها به نحوی گسترده، محدود گردیده اند.از سوی دیگر بازخوردهای گردشگران به ندرت قادر به اثرگذاری و سازه گردشگری هوشمند می باشد. شرایط و الگوی صنعت هوشمند، کماکان در سطوح خرد است. با افزایش آگاهی و پیشرفت فناوری صنعت هوشمند، این شرایط نیز بهبود خواهند یافت؛ و الگویی عملیاتی خواهدشد که تدریجاً سبب تغییر الگوی پایین به بالا در راستای تحریک نوآوری صنعت خواهد گردید. در این فرآیند، وظیفه طراحان، یافتن توازن میان بهینه سازی تجربه سفرو حداکثر نمودن منافع ترکیبی بنیادی است. ست طراحان همواره می باید شفاف سازی در خصوص موضع خویش را به خاطر داشته باشند. کشور برای سالیان متمادی، به پیوند صنعت با ارزانی، خو گرفته است. لیکن، در مسئله گردشگری هوشمند، کمال و نوآوری تعیین کننده بقاء و پایداری می باشند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها